Re: [ScanMagic] Re: Chip pikuje w dół

Autor: Pawel Lesniorowski (lesniorowski_at_chip.pl)
Data: Thu 28 May 1998 - 10:38:14 MET DST

> A wielkosc bufora okreslilem w bardzo prosty sposob: Skaner przy
> duzych skanach (>2MB) skanuje na raty, tzn. skanuje kawalek, przesyla
> to do komputera, znow skanuje , znow przesyla i tak w kolko (wyswietla

[...]

Rozumiesz chyba sam, że w ten sposób uzyskanych informacji nie możemy
umieszczać jako oficjalnych danych technicznych. Tym bardziej, że dane
techniczne, brzmišce zresztš inaczej, uzyskalismy oficjalnš drogš.

> przy tym procentowy pasek). Skad wiadomo te 2 MB? Ano przed
> skanowaniem sterownik pokazuje, jaka bedzie wielkosc zeskanowanego
> obrazu. Widzac procent zaawansowania rachunek jest prosty.
> Za kazdym skanem zatrzymuje sie w tym samym miejscu (niezaleznie od

Mogę powiedzieć tylko tyle, że znakomita większosć testowanych skanerów
na LPT pracowała w różnych trybach w zależnosci od ilosci dostępnej w
danym momencie pamięci systemowej (!) komputera. Gdy było jej więcej, to
transfer odbywał się w trybie "direct memory" i przebiegał szybciej. W
przypadku gdy pamięci było mniej, albo w systemie pracowało równolegle
wiele aplikacji, sterownik sygnalizował pracę w trybie "buffered
memory", co przejawiało się mniejszš prędkosciš skanowania i dużo
większš częstotliwosciš przesyłania danych do kompa (w mniejszych
pakietach).

> I jeszcze jedno: podzial skanerow pod wzgledem ceny jest krzywdzacy
> np. dla mojego skanera. Albowiem skanery za wyzsza cene wcale nie
> oferuja duzo wiecej (czasem mniej), tak wiec dzieki swojej cenie w tej
> wyzszej klasie uzyskalby dobra pozycje. Z kolei w dolnej klasie jego
> cena (zblizajaca sie juz do wyznaczonej granicy) dyskwalifikuje go
> pomimo calkiem dobrych wynikow i parametrow.

Być może masz częsciowo rację. Na pewno zostanie to wzięte przeze mnie
pod uwagę w kolejnych przeprowadzanych testach.

[ wszystkie zamieszczone opinie i komentarze sa wylacznie prywatnymi ]
[ uwagami autora i nie nalezy ich utozsamiac ze stanowiskiem firmy ]
[ dla ktorej on pracuje ]
Pawel Lesniorowski email: lesniorowski_at_chip.pl
Laboratorium Komputerowe CHIP-a icq/uin: 4290470