Re: Problem z DirectX5 i Gravis'emPnP

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Wed 27 May 1998 - 14:16:37 MET DST

Wojciech Wolnik wrote:

> [...]
> programu
> wymagajacego DirectXa komputer wyswietla na niebieskim tle: Wystapil
> wyjatek krytyczny
> 028:C0F5DE6B, przy nastepnej probie uruchomienia programu lub chocby
> reinstalatora DirectX'a
> komputer resetuje sie lub pojawia sie ramka: Program wyk. niedozw.
> operacje DXSETUP
> spowodowal blad w module DSOUND.DLL itd....
> Nie ma mozliwosci reinstalacji DirectX'a bo komputer sie wiesza przy
> kazdej probie ingerencji w DirectX
> Gry wymagajace DirectXv3 chodzily bez problemu do momentu instalacji

I w tym tkwi gwozdz.

> Teraz poki nie wyciagne karty ze slotu nie dziala zadna z gier
> DirectX'owych.
> Probowalem wielokrotnie instalowac Windowsa i DirectX od nowa na wielu
> konfiguracjach
> (166MMX Intel, 200Cyrix, 200MXCyrix) i z roznych plyt m.in. Chip4/98
> Direct5SDK i DirectX5PL
> z ostatniego Chipa.

A z DirectX 3 probowales ?

> Problem nie bylby dla mnie taki wkurzajacy gdyby przedtem (jakis miesiac
> temu) nie bylo zadnych
> problemow; Fifa98, TombRiderII i wiele innych chodilo bez problemow.

Na DirectX 5 ?

> Karta zainstalowana jest poprawnie z nowych sterownikow v2.0
> CO SIE POPIEPRZYLO !? Mecze sie z tym od pieciu dni... :-((((((((((
> Prosze o pomoc. Pozdrowiena !
> wolus_at_mim.pcz.czest.pl

Od razu mowie, ze nie mam GUS'a PnP (mialem kiedys zwyklego) i nie spotkalem sie
z tym przypadkiem, ale w ww. sytuacji sugerowal bym przeinstalowac wszystko (jak
to juz pare razy robiles) ale zainstalowac DX3a.
Jesli tak robiles i tez jest nie-OK to w tej chwili nie mam pomyslu i dalej nie
czytaj.

Mowisz, ze miesiac temu gry dzialaly... Na DX5 ? Jesli tak to tez nie mam teraz
pomyslu i nie czytaj dalej.

Mimo, ze nowsze gry w czasie instalacji wolaja DX5, to wydaje mi sie (ale moge
sie mylic) ze mimo wszystko powinny jednak chodzic na DX3. Jesli z DX3 wszystko
bedzie OK (tj. przynajmniej gry nie wymagajace DX5 beda chodzic, te co wymagaja
DX5 nie musza) a z DX5 nic nie bedzie chcialo dzialac, to znaczylo by to, ze
sterownik GUS'a nie chce wspoldzialac prawidlowo z DX5. Sterowniki do DX5 moga
wymagac modyfikacji wzgledem tych z DX3 - M$ dostarcza przeciez w pakiecie DX5
uaktualnione sterowniki wzgledem tych z DX3, tyle ze nie ma tam GUS'a bo M$
nigdy nie traktowal tych kart serio.
W kazdym razie sprobuj z DX3. Jak bedzie OK, a z DX5 nie - to niedobrze. Chcialo
by sie powiedziec zeby sciagnac nowsza wersje z serwera Gravis'a ale w obecnej
sytuacji...

| ZBIGNIEW KLOS | Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group | Grudziadzka 9/13 |
| e-mail: zklos_at_lucent.com | 85-130 Bydgoszcz |
| phone: +48 52 349 1423 | POLAND |