Problemy z nagrywarką CD

Autor: Maku (informer_at_netpol.pl)
Data: Wed 27 May 1998 - 11:29:20 MET DST

Ostatnio coraz częściej widzę komunikat: "Buffer underrun at sector xxx".
Opis błędu sugeruje niedostateczną wydajność twardego dysku, co w moim
przypadku jest mało prawdopodobne. Testy przed wypalaniem wypadają zawsze
dobrze, natomiast sam proces wypalania w 1 na 3 przypadki kończy się w/w
komunikatem błędu i wywaleniem płyty na śmietnik, przy czym "xxx" to
przeważnie "0" (chociaż nie zawsze). Próbowałem wszystkiego co przyszło
mi do głowy (ponowna instalacja sterownika i nagrywarki; wyrzucenie
wszystkich rezydentów; opróżnienie autostartu, szczególnie "find fast";
wszelkie
ustawienia nagrywarki oraz twardych dysków oraz buforów według zaleceń
producenta i kumpli) - nic nie pomaga!?
Nagrywarkę mam ok. pół roku i na początku nic takiego się nie działo,
później sporadycznie, teraz permanentnie.
Może ktoś z Was wie o co chodzi.
Czy tego typu błędy mogą być spowodowane zabrudzeniem soczewki?
Kompakt do czyszczenia na sucho nie był widziany przez nagrywarkę!?
Sprzęt:
nagrywarka: Philips CDD-2600 SCSI,
sterownik: Adaptec AHA-1520B Single
program: Easy-CD Pro 95 v 2.11 (020)
komputer: P166 MMX, HDD 2,5 GB i 850 MB, CD Mitsumi IDE, 64 MB RAM,
            Płyta Chinatech(?), karta graf. S3 Virge, karta video Miro DC10,
            wszystko pod WIN'95 OSR 2.

Pozdrowienia
Maku.