Re: Blokady i numery seryjne procesorow Intela c.d.

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Tue 26 May 1998 - 18:24:20 MET DST

oN Sun, 24 May 1998 19:53:52 GMT, jfiok_at_kki.net.pl (Jacek Fiok) wRoTe:

>Napisałem 'ostatnie 4 cyfry' i chodzilo mi o string zaczynajacy sie od
>L73x, ktory to string nie zawsze znajduje sie na spodniej stronie
>rdzenia, a w tym konkretnym przypadku (procesor MMX boxed) jest na
>górze - żeby go przeczytać, trzeba odczepić box-owy wiatraczek.

nie mam BOX-a. strigu nie mogę podejrzeć bo zaklejony gwarancją,
chyba, że by zerwać? ale czy warto?
widoczna jest tylko końcówka numeracji.

[...]
>Twój string na odwrocie, którego początek jest zalepiony stickerem, to
>prawdopodobnie BP805...xxx, gdzie xxx oznacza szybkość procesora dla
>wersji BOX, albo coś tam innego niż BP (Boxed Processor), ale również
>kończące się na xxx oznaczającym szybkość dla wersji "zwykłej". Czyli
>twierdzę, że masz "dwusetkę".

pytałem dzisiaj kumpla jak kończy mu się numerek na jego dwusetce.
powiedział, że na xx200. jak będzie czas to skoczę do kumpla z lepszą
płytą żeby sprawdzić czy mój procesor zaskakuje na 200MHz i wszystko
się wyjaśni.

>Nie zrozumiałem - ustawiasz zworki na 3x66 i na tyle działa, a coś Ci
>mówi że chodzi jako ip166mmx?

ustawiam na 2.5x66 czego efektem jest detekcja w biosie na 166MHz
ustawiam na 3x66 i efektem tego także jest detekcja na 166MHz.

>Jeżeli byłoby to 166 z blokadą, to po ustawieniu na 3x66=200 BIOS
>powiedziałby po prostu:
>"intel-mmx CPU at 166MHz" i działałoby na 166.

tak jest w rzeczy samej. tylko wydaje mi się, że przy zmianie mnożnika
na 3x66 w zabezpieczonej 166MMX komputer wogóle by nie wystartował.

> Co jest do sprawdzenia
>dowolnym programem benchmarkowym, ale jak już wspominałem,
>dostatecznym kryterium jest to, co Ci pisze BIOS.

BIOS go rozpoznaje na 166MMX.

>Wyobrażam to sobie tylko wtedy, kiedy proc 166 nie ma blokady i przy
>200 się przegrzewa.

to właśnie miałęm na myśli. niezabezpieczonego intela dałoby się
pociągnąć na mnożku.
chodziło mi oto, czy taką dwusetkę daje się puścić na 166MHz i czy
będzie to chodziło. odpowiedziałeś zresztą wcześniej że Tobie się
udało i o to mi właśnie chodziło.

>no to nie biega na 3x66 , tylko na 2.5x66?
>Na płycie rozumiejącej MMX-a oznaczałoby to definitywnie 166 z
>blokadą. Zaś AFAIR mówimy o przypadku starej płyty, która go nie
>rozumie - wtedy to nic nie oznacza, gdyż jak już wspominałem, taki
>procesor 200mmx włożony w i430FX i ustawiony na 3x66 bootuje się na
>166, ale po przełożeniu w porządną płytę - działa normalnie na 200 i
>wyżej :)

tak, tylko, że w instrukcji mam jasno napisane "...and for intel
processor with MMX technology 166/200MMX. tu pozostaje kwestia tego
czy to ta właśnie płyta ma problemy z załapaniem dwusetki (może by
pomógł upgrade biosu?).
płyta nie jest aż tak badziewna ECSP5VXB-e (na VX-ie of course).
takich problemów można byłoby się może i spodziewać na jakimś FX-ie ze
zwykłym pentiumem. swego czasu ECS nie był znowu takim chłamem.
nie wiem przypadkiem czy w chipowych testach płyt (przy sprawdzaniu
jej wydajności) nie wkładali do płyt właśnie dwusetki. w teście nie
wyszła nawet tak najgorzej - zmieściła się w pierwszej dziesiątce
(tylko wydajność) i w piątce (wydajność/cena).

nie pisz textów w stylu "trzeba było kupić lepszą płytę" please. w
czasach kiedy ją kupowałem nie było jeszcze niczego na 75MHz a SOYO,
czy ASUS-y były w sferze marzeń (cena).

pozostaje jeszcze jedna możliwość: jest to po prostu zwykła 166 i już.

>Jacek Fiok, Warszawa

                     pozdrowionka...
                              Tałajczyk Piotr
                              email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl