Re: Bus Master i CD-ROM

Autor: Mi(C)rus69 (mikrusik_at_polbox.com)
Data: Tue 26 May 1998 - 14:58:07 MET DST

Witam,
Dla bezpieczenstwa zabezpiecz rejestry.

Sprawa jest na pierwszy rzut oka zawila, ale tak na prawde
to prosta jak drut w kieszeni.
Za pomoca programu ( regedit.exe - znajduje sie w katalogu
macierzystym Windowsow ) odnajdujesz i wchodzisz do :

Moj komputer\HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet
\Services\Class\hdc\0003 ( uwaga to jest jedna nazwa )

lub co
latwiejsze w tymze regedicie kazemu mu ( poprzez Edycja>Znajdz )
szukac wpisu :

ideatapi.mpd ( uwaga - najpierw znajdzie pierwszy kontroler -
najprawdopodobniej 0002, trzeba wejsc do nastepnego
- najprawdopodobniej 0003 ).

 I tam trzeba 'z palca' zmienic wpis
( poprzez edycje ) klucza o nazwie 'PortDriver' z ideatapi.mpd na
ESDI_506.pdr.
By osiagnac efekt zrestartuj komputer.
Od tej chwili komp traktuje CD-ka jak zwykly twardziel typu ST506,
tj. nie stosuje dla niego procedur BM.
Istnieja rowniez inne metody, ale niezbyt bezpieczne dla niewprawnych.
Powodzenia i pozdrawiam - Mi(C)

PS. Tak naprawde to winne nie sa sterowniki czy W'95 ale... niepelna
implementacja standardu IDE ze strony niektorych producentow CD-
ROM-ow. :((

<356AACC2.EE812ACC_at_elektron.pl>...