Re: Drukarka OKIPAGE 4wPlus - czy warto?

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_main.amu.edu.pl)
Data: Tue 26 May 1998 - 19:01:00 MET DST

Pawel Szczecinski wrote:

> Przymierzam sie do kupna drukarki. Potrzebuje czegos szybkiego,
> malego, cichego i ladnie drukujacego. Nie poterzbuje koloru. Wybralem
> OKIPAGE 4wPlus. Mam pytanie: Czy warto? Czy ktorys z grupowiczow
> posiada taka drukarke?

I na przymiarkach radzę skończyć!

Tania to ona jest tylko w momencie kupna, ale eksploatacja, to już inna
sprawa. Nie chodzi tu jedynie o toner, bo tutaj koszty zależą od sposobu
eksploatacji, ale bęben światłoczuły, to już poważny problem.
Praktycznie nie jest on niczym osłonięty i przez to wrażliwy na
zapylenie i uszkodzenia. Żaden z dotychczas używanych wałków nie dotrwał
nawet do połowy okresu (10 000 stron) podawanego przez producenta!

Technicznie (i mechanicznie) jest to konstrukcja bardzo tandetna i wcale
nie taka cicha. Jakość druku też nie jest nadzwyczajna. Ostatnio robiłem
wydruki na HP 5P (może jednak być nawet 5-6L) i OKIPAGE. Porównanie
wypadło dla OKI gorzej niż źle.

Po pierwsze: toner nie jest prawidłowo wgrzewany i w związku z tym
bardzo łatwo się ściera.
Po drugie: aby uzyskać jakość otrzymywaną na HP przy rozdzielczości 300
dpi, OKI trzeba ustawić na 600 dpi, a i wtedy ledwo dorównuje HP. W
zasadzie można przy OKI zapomnieć o porządnych wydrukach grafiki lub
tekstów z grafiką.

Podsumowując: jeśli OKI, to tylko do kopii roboczych, ale nie takim
kosztem.

 Dr. Przemyslaw Rachowiak        mailto:rachp_at_main.amu.edu.pl
 Department of Systematic Zoology, Adam Mickiewicz University
 Poznan, POLAND                http://main.amu.edu.pl/~rachp/
      Polish characters?  Only ISO-8859-2 (ISO-Latin-2)!