Re: Zmiana procesora-na jaki?

Autor: Marek Wasilewski (marekwas_at_perun.cdit-aids.med.pl)
Data: Tue 26 May 1998 - 10:16:01 MET DST

In article <6kcjct$2r$1_at_sunsite.icm.edu.pl>, "Tomacz" <tomacz_at_polbox.com> wrote:
>Kto z fachowców zechce mi doradzić?
>Mam płytę PA-2005 i procesor AMMD5K86-75. S± jeszcze tacy jak ja!
>Chciałbym go zmienić na AMD 166 lub 200 MMX lub lepszy.
>Jak to zrobić w miarę tanio i za ile?
>Ewentualnie jak podkręcić i na ile?
>Bez wymiany płyty-ograniczone finanse.
Sprawdź najpierw płytę- chodzi o napięcia zasilające procesor. AMD K6 i Cyrix
z MMX wymaga napięć innych niż Pentium (bez zworek na płycie sprawa raczej
upada- pozostaje Pentium MMX). Druga rzecz- jaką najwyższą częśtotliwość da
się ustawić na płycie (nie założysz szybszego procesora). Warto też ściągnąć i
zainstalować najnowszą wersję BIOSu dla płyty (o ile istnieje taka możliwość).
Wiele nieco starszych płyt akceptujących Pentium będzie mogło chodzić tylko z
Pentium (kwestia napięć zasilających procesor i wytrzymałości regulatora
napięcia na płycie- AMD i Cyrixy pobierają więcej mocy niż Pentium).
> Tomacz
> tomacz_at_polbox.com
>PS.Tylko nie piszcie, że można kupić Pentium II i ATX.
ATX jest OK, Pentium II nie ma większego sensu w W95 (w W NT tak).
>Kto z fachowców zechce mi doradzić?

Marek Wasilewski
Wojewódzki Szpital Zakaźny
Centrum Diagnostyki i Terapii AIDS