Znalazlem blad w proc. Cyrix ?!

Autor: Krzysztof Dusza (astor_at_polbox.com)
Data: Sun 24 May 1998 - 14:32:59 MET DST

Witam.
Mam procesor Cyrix 150 MHz bez MMX.
Podczas pisania programu w C++ zauważyłem,
że obliczenia są nieprawidłowe.
Z poczatku szukalem oczywiscie mojego bledu, ale nagle
okazalo sie, ze to _processor_ sie myli !

Oto źródło tego programu:

double d = 0.0;
d = d + 0.1;
d = d + 0.1;
d = d + 0.1;
d = d + 0.1;
d = d + 0.1;
d = d + 0.1;
d = d + 0.1;
d = d + 0.1;
d = d + 0.1;
d = d + 0.1;

d = d - 1.0;

Tutaj "d" powinno byc rowne 0.
Niestety u mnie jest równe
-1.11022e-016
czyli inaczej:
-0.000000000000000111022

Mam prosbe do posiadaczy procesorow
w szczegolnosci Cyrix, ale najlepiej innych tez.
Na mojej stronie WWW http://polbox.com/a/astor
znajduje sie krotki program ktory sprawdzi czy na
waszym procesorze wynik powyzszych obliczen jest
prawidlowy.
Napiszcie jakie macie wyniki.
Moze byc, ze tylko moj egzemplarz procesora jest wadliwy.

Pozdrawiam.

Krzysztof Dusza
e-mail: astor_at_polbox.com
www: http:\\polbox.com\a\astor