Re: PENTIUM 233MMX na 300 ?????

Autor: Michał Grzeszczyk (grzeszcz_at_kki.net.pl)
Data: Sat 23 May 1998 - 15:00:38 MET DST

Dnia Thu, 21 May 1998 15:23:20 +0200, "Miclosz GAD"
<miclosz_at_friko3.onet.pl> napisał(a):

>Chcę podkręcić P233MMX na 300 (no ewentualnie 266). Czy aby pójdzie mi to na
>zdrowie?? :)
Tobie na pewno tak, ale nie wiadomo jak będzie z prockiem (różnie to
bywa) :-)
Jeżeli masz pewność, że to jest 233MMX (nie ścierak z 200, albo co
gorsza ze 166) to powinien wytrzymać 300 Mhz.
Jeżeli jednak to jest ścierak, to może mieć problemy (166 na 300 nie
da sobie rady). Słyszałem o takich co 166 podkręcali na 266 i
chodziły, ale tego nie gwarantuję. Ogólnie rzecz biorąc nikt nie
weźmie na siebie odpowiedzialności za to na ile podkręcisz swojego
procka. Ja oczywiście też :-)
>Płyta VIA VP3 AGP , karta ELSA Winner 2000/AVI 3D na PCI, DIMM'y 10ns, aha
>co ważne płyta ma mnożnik 1,5 do 4x i magiltrala 50 - 75Mhz.
>Która konfiguracja bedzie lepsza:
>66x4 = 264 Mhz
Ta podkręca tylko procesor.
>75x3,5 = 262 Mhz
Ta przyśpiesza magistralę i trochę mniej procesor.
>75x4 = 300 Mhz
A ta daje kopa i magistrali i prockowi.
Czyli im większa częstotliwość i mnożnik tym lepiej, ale i
niebezpieczniej :-)
>Wiem, że to zależy w dużej mierze czy wytrzymają podzespoły (karta graf.,
>pamięci), ale czy można to jakoś sprawdzić a nie podłączać w ciemno??
Raczej nie można.
Co do pamięci powinny wytrzymać, ale dobrze mieć na płycie jakieś
SDRAMy. O grafikę się nie martw, bo ona pracuje na częstotliwości
mnijszej od tej magistrali (tam jest jakiś dzielnik częstotliwości).

A na koniec jak to piszą we wszystkich poradnikach "Jak przyśpieszyć
komputer?":
Redakcja nie odpowiada za skutki wywołane podkręcaniem procesorów.

Pozdrawiam :-)

### Michał Grzeszczyk ###
e-mail: grzeszcz_at_kki.net.pl
UIN: 12218859