Re: Nie ma glosu pod Dos ! - Help

Autor: Jarek J. (1_at_11.com.pl)
Data: Sat 23 May 1998 - 12:17:26 MET DST

W autoexec.bat należy podać linię:
SET BLASTER=A220 D1 I5 T1
gdzie A[NNN] - adres
                D[N] - numer kanału DMA
                I[N] - numer przerwania
                T[N]- typ karty w zbiorze rodziny sound blaster (nie
wymagane)
Zapis ten informuje (nie zawsze) programy dosowskie przy jakich paramertach
pracuje karta muzyczna. Niektóre gry nie wymagają tego zapisu, dla innych
jest on wymogiem. Gry o bardziej rozwiniętych setupach posiadaję mechanizmy
detekcji umożliwiające wykrycie karty.
Wiele kart muzycznych wymaga dodatkowych zapisów w pliku autoexec.bat (np
MIDI; SYNTH) i/lub wywołań odpowiednich sterowników do karty poleceniem
DEVICE w pliku config.sys. (np karty oparte o układ yamaha OPL (SA, SA2).
Część kart nie wymaga żadnych poleceń inicjalizujących karty, aby po starcie
komputera były aktywne. Karty gravis (i zgodne) wymagają inicjalizacji w
czasie startu (odpowiednie zapisy w autoexec) oraz zdefiniowania zmiennych
środowiskowych np. ULTRADIR.

***MASSACRE***

Piotrek napisał(a) w wiadomości: <3565ad1b.118167_at_news.lublin.pl>...