Re: MMX i UltraDMA

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 20 May 1998 - 11:41:49 MET DST

Mariusz Potopianek wrote:

> 1. Czy jezeli do plyty glownej nie przystosowanej do MMX wsadze procesor
> tego typu to czy MMX bedzie wykorzystywany przez moj system

Jeżeli płyta podaje odpowiednie napięcia, powinno ruszyć bez problemu
i MMX będzie wykorzystywany (w końcu to tylko dodatkowe instrukcje
procesora). Jeżeli płyta nie ma podwójnego napięcia, to ryzykujesz
stratę procesora, aczkolwiek podobno dobrze chłodzone MMXy chodzą na
zasilaniu single-plane całkiem długo.

> 2. Czy mozliwe jest zainstalowanie dysku UDMA na plycie nieprzystosowanej do
> tego standartu? (zakladam ze UDMA niebedzie dzialac ale czy dysk bedzie -
> oto jest pytanie)

Oczywiście. Dyski UDMA muszą pracować we wszystkich trybach PIO i MWDMA.
W tej chwili w komputerze mam płytę na chipsecie HX (PIO+BM) i dysk Quantum
Fireball ST 2.1 (UDMA) - wszystko pięknie działa w PIO i BusMasteringu.

--
Pozdrowienia,