Re: Jaki SKANER ????

Autor: Marek Wasilewski (marekwas_at_perun.cdit-aids.med.pl)
Data: Wed 20 May 1998 - 13:35:55 MET DST

In article <ag9uj6.q31.ln_at_devnull.open.net.pl>, "HX" <celar_at_polbox.com> wrote:
>Zamierzam kupic skaner tablicowy, jednoprzebiegowy bez lacza SCSI pomozcie
>cos wybrac.
>Dajcie kilka dobrych modeli i orientacyjne ceny. Nigdy nie miałem skanera.
>Napiszcie cos na temat skanowania negatywów (podobn sa jakies przystawki).
Zależy na czym bardziej ci zależy.
Jeśli tekst- to należy szukać skanera z możliwie najlepszym programem do
rozpoznawania znaków (Recognita jak na razie nie do pobicia). Rozdzielczość
wystarcza 300x600 dpi. Polecam firmę PLUSTEC (ceny 400- 600 zł bo dołączają
Recognitę w wersji 3.2 (najświeższa sprzedawana ze skanerami, radzi sobie
cacy z polskimi znakami).
Do slajdów- raczej specjalizowany skaner (duża kasa) lub skanery innych firm
(np MUSTEK) w cenie jak wyżej oraz przystawka do slajdów (kosztująca 2-3x
więcej niż skaner). Efekty rozwiązania drugiego są takie sobie (firmy
wydawnicze kręcą nosem na jakość).
Być może dobre są skanery Agfy (firma i ich cena powinny to gwarantować).
Przy kupowaniu należy patrzeć też na konstrukcję mechaniczną (skaner w
prządnej obudowie, ze sztywną metalową podstawą będzie lepszym zakupem niż
wiotkie tworzywo sztuczne).
Nie daj się oszukać rozdzielczością 4800 dpi (interpolowaną)- ważna jest
rozdzielczość optyczna (im większa, tym lepiej ale bez przegięć- jeżeli nie
masz odpowiedniej drukarki a obrazki chcesz umieszczać w Internecie wystarczy
300x 600- to jest chyba standard dla domu i małego biura). Użycie interpolacji
raczej daje o wiele większy plik wcale nie wyższej jakości.

Marek Wasilewski
Wojewódzki Szpital Zakaźny
Centrum Diagnostyki i Terapii AIDS
ul.Wolska 37