Re: CONFIG nie po kolei ...

Autor: Jerzy Slominski (jason_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Wed 20 May 1998 - 08:02:31 MET DST

* SON OF PRESIDENT * wrote:

> Blagam, pomozcie !!!
> Jakis miesiac temu kupilem sobie od kumpla plyte 486DX z DX2/66 i od tej
> pory zaczely mi sie dziac dziwne rzeczy ...
> 1. Config.sys .
> Mam w nim dwie komendy :
> DEVICE=C:\DOS\HIMEM.SYS

tu wpisz DEVICE=C:\DOS\EMM386.EXE RAM NOEMS
albo zlikwiduj DOS=UMB (zaostaw samo DOS=HIGH)

> DOS=HIGH,UMB

moze dopisz FILES=40
i ewentualnie LASTDRIVE=Z
(na wszelki wypadek, choc to drugie to raczej niepotrzebnie)

> Niezaleznie od ich wzajemnego polozenia w configu najpierw
> wykonuje sie ta druga. Mam multi-config, ale po zmianie na zwykly dzieje
> sie to samo ...
> 2. S3 TRIO 64V+ pod WIN3.11 chodzi tylko na sterownikach z wina (640x480 i
> 800x60x16), a nie chce ruszyc z orginalnymi ster. S3 - probowalem z dwiema
> wersjami, jedna z dyskietki, druga z internetu. Przy probie uruchomienia
> pokazuje sie: The display driver was unable to Enable or Access the
> Graphics Engine Hardware. Pod dosem wszystkie tryby chodza normalnie.

Albo zle drivery (sciagnij nowe www.driverzone.com), albo karta, choc to
drugie chyba malo prawdopodobne, bo jednak chodzi.

> 3. Od momentu kupienia nowej plyty programy (najbanalniejsze) wieszaja sie
> srednio raz na trzy.
> Konfiguracja :
> 486DX2/66
> 16MB RAM EDO

Moze byc zla jakosc pamieci (albo zle styki wyjmij i przeloz _starannie_
pamieci), moze zbyt wyzylowany BIOS (sprobuj ustawic BIOS DEFAULTS, i
potem ew. go podrasowac: w plytach tak starych ustawienia domyslne sa
zupelnie niezoptymalizowane - sprawdz, czy pamieci maja czas 60,70 czy
80ns)

> HDD skompres. 170 -> 300 MB

Moze byc tez blad na skompresowanym dysku - dobrze byloby wyprobowac
inny dysk, np od kolegi z jego konfiguracja.

> graf. S3 TRIO 64V+
>
> Aha, testowalem go kilka razy MKS'em i nic.

Wiecej grzechow nie przychodzi mi do glowy, chyba ze bruzdzi cos z
autoexeca (choc nie jest to zbyt prawdopodobne)

Sprobuj najpierw na jak najprostszych CONFIG.SYS + AUTOEXEC.BAT, dopiero
potem wzbogacaj konfiguracje!