Re: Monster Sound

Autor: Przemyslaw Mikosz (przemekm_at_writeme.com)
Data: Tue 19 May 1998 - 18:35:39 MET DST

> Coz, Monster Sound jest karta chodzaca tylko pod Win95 (moze i NT ale nie wiem)
> i z tego powodu jest znacznie, znacznie mniej uniwersalna od SB 64 (i innych SB)
> - nie bedzie dzialac tez w oknie DOS w Win... Poza tym (ale to sie nie odnosi do
glupoty gadasz, na moim DMS3D mam dzwiek w oknie DOS'a pod G95.
Jak sie nie znasz to nie pisz.
SB jest emulowany programowo (zero problemow)

> tej konkretnej bo ta w ogole nie dziala w DOS) kazda dzwiekowka PCI nie moze byc
> w pelni zgodna z Sound Blasterem w DOS. Nie wiem z czego to dokladnie wynika ale
> problem ten moze byc rozwiazany tylko przez dodatkowe specjalne zlacze na plycie
> glownej.
?????????
fakt DMS3D nie dziala w _czystym_ DOS'ie, ale nie jest
powiedziane, ze inne PCI nie beda dzialac.

> Sam Diamond przewidywal Monster Sound'a raczej jako dodatek do SB - specjalnie
> do tego celu dolaczony jest w komplecie tzw. Monster Cable do polaczenia go z
> istniejaca dzwiekowka (na podobnej zasadzie jak Monster'ka z 3Dfx z istniejaca
> SVGA).
No i co z tego ?
Ja swojego SB wyrzucilem i nigdy juz nie wroce do SB.
Kupuje wlasnie Monstera MX200 (najnowsza wersja DMS3D)

> Zaleta Monster Sound'a jest obsluga tzw. Aureal Sound ale z drugiej strony...
> zaledwie kikla pojedynczych gier (jak na razie) to obsluguje. Jest to wiec
> raczej ciekawostka (czytaj - bajer) dla tych posiadajacych juz "normalnego" SB
kilkanascie i jest coraz wiecej - poza tym efekt jest super !

> 16/32/AWE32/AWE64. Jesli nie posiadasz SB to kup w pierwszej kolejnosci SB bo
> bedziesz rozczarowany tym Monster Sound'em (prawie wszystkie nowe gry sa dla
> Win95 ale co ze starymi ???)
Po raz drugi: zastanow sie co piszesz

Przemyslaw Mikosz