Re: Kontroler SCSI i BIOS Award

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Tue 19 May 1998 - 10:18:31 MET DST

Kuba Urbaniak wrote:

> Mam maly problem...
> Jak zmusic plyte glowna i430VX (Award Modular BIOS v 4.51PG) zeby
> pozwolila podczas boot'owania, na start BIOS'u kontrolera SCSI
> (Adaptec AHA-2940)? Niestety BIOS plyty glownej nie ma mozliwosci
> ustawienia SCSI w opcji 'boot sequence'. Wylaczenie obu kanalow IDE
> tez nic nie daje... dokumentacja do tej plyty to prawdziwy koszmar
> (nic tam nie ma, poza podstawowymi danymi i lista default'owych
> wartosci BIOS'u :-(
> Pytanie dodatkowe: boot'ujac sie z dysku IDE (bo inaczej sie nie
> [...]

Moze BIOS AHA-2940 jest zablokowany ?... Chyba jest taka mozliwosc w setupie
kontroler'a o ile pamietam. Wszystko na to wskazuje ! Kontroler zachowuje sie
tak jak bez-BIOS'owy (nie mozna zastartowac systemu z niego, a urzadzenia SCSI
widac po zainstalowaniu sterownikow ASPI).
Wejdz do setupu BIOS'a kontroler'a SCSI i sprawdz ustawienia (Ctrl+A - chyba - w
trakcie startu systemu).

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |