Kontroler SCSI i BIOS Award

Autor: Kuba Urbaniak (jakub.urbaniak_at_biz.net.pl)
Data: Mon 18 May 1998 - 18:54:07 MET DST

Mam maly problem...
Jak zmusic plyte glowna i430VX (Award Modular BIOS v 4.51PG) zeby
pozwolila podczas boot'owania, na start BIOS'u kontrolera SCSI
(Adaptec AHA-2940)? Niestety BIOS plyty glownej nie ma mozliwosci
ustawienia SCSI w opcji 'boot sequence'. Wylaczenie obu kanalow IDE
tez nic nie daje... dokumentacja do tej plyty to prawdziwy koszmar
(nic tam nie ma, poza podstawowymi danymi i lista default'owych
wartosci BIOS'u :-(
Pytanie dodatkowe: boot'ujac sie z dysku IDE (bo inaczej sie nie
udalo) nadal nie mam dostepu do urzadzen SCSI. Po zainstalowaniu
driver'ow moge sie do nich dostac ale... fdisk nie widzi innych dyskow
niz IDE... ciekawe jak w takiej sytuacji mam zalozyc partycje? Kwit od
Adaptec'a odsyla do kwitu od plyty glownej a ten znow to sobie
mozna... powiesic nad lozkiem.
Mam nadzieje, ze w jakis prosty sposob mozna zmusic to wszystko do
sensownej pracy...
Z gory dziekuje za wszystkie sugestie.
Pozdrawiam,
Kuba