Re: trinitron (bylo: brak 1 pixela a gwarancja)

Autor: Marek (duch__at_friko.onet.pl)
Data: Mon 18 May 1998 - 09:29:11 MET DST

On Mon, 11 May 1998 10:10:25 +0200, Maciej Bartkowiak
<mbartkow_at_et.put.poznan.pl> wrote:

>Kineskopy Trinitron maja wtopione cienkie jak wlos druciki platynowe
>w 1/3 i 2/3 wysokosci. Nie wiem dokladnie czy jest to zabezpieczenie
>przed implozja czy jakas dodatkowa funkcja zwiazana z korekcja
>geometrii,
Ilosc ich zalezy od wielkosci kineskopu (0,1,2). A sluza one poto aby
polepszyc nie geometrie, lecz aby obraz nie falowal. Przecierz maska
Trinitrona to nic innego jak napiete druciki w pionie, jakby nie bylo
tych poprzecznych to by obraz drgal i rozjezdzal sie.

          Klaudiusz Fatla
          http://friko.onet.pl/wr/kfatla
mail: kfatla_at_friko.onet.pl