Re: dwie partycje czy jedna

Autor: Romek (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sat 16 May 1998 - 18:56:36 MET DST

At 15:28 05-16-98 +0200, you wrote:
>mam dysk 4 GB, z FAT32 i jedna partycie 4 GB, chodzi mi to powoli,
>Czy jak podzele dysk na 2 partycje po 2 GB z FAT32 to bedzie dysk chodził
>lepiej. szybciej ?

  Jak zmienilem wielkosc klustera na swoim dysku tzn
   mialem 16 kilowe i zrobilem 8 kilowe (czyli klastrow
   przybylo) to w Windows 3.11 znaczaco wolniej otwieraly
   mi sie okienka z grupami wolniej ladowaly ikonki do tuych
   okienek.

  Jedyny wniosek jaki wyciagam to taki ze im wiecej klastrow
  to wolniej startuja programy, ktore musza zebrac wiele informacji
  z roznych miejsc dysku. Defragmentacja nie miala wplywu na te
  obserwacje bo defragmentacje robilem dosc regularnie.
  Byc moze przy szybszych dyskach i procesorach to efekt moze
  byc mniej zauwazalny. Ale wole zeby troche wolniej dzialalo
  w tych nielicznych momentach jesli dzieli temu przybylo mi
  okolo 15% wolnego miejsca. (ale to zalezy od rozkladu
  statystycznego wielkosci plikow)

--
Romek
 ============= PeCetologia to nauka experymentalna =============