Re: "Sprzedawac Voodoo 2" czyli Savage3D !!!

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Thu 14 May 1998 - 11:57:47 MET DST

Czesc jeszcze raz !!!

Krzysztof Goworek wrote:
> To dlaczego nikt nie czepia sie CGA, jest bardzo mizerna karta 2D, o
> 3D nie wspominajac... ;-)
 :)))))))))))
> Tak jak pisalem: kiedy virge powstal, na rynku nie bylo lepszej karty 3d
> (tzn. mowimy tutaj o zastosowania nieprofesjonalnych).
 A znasz "kiedysiejsze" karty 3D "profesjonalne" ? Bo ja myslalem,
ze ViRGE/VX byl wlasnie stworzony z mysla o "profesjonalistach"...

> Szkoda, ze nie doczytales do konca. Na P100 karta dawala "za darmo"
> 16 bitow koloru + filtrowanie tekstur. To zdecydowanie nie jest
> nieporozumienie.
 Dla mnie filtracja - to jest ten najbardziej widoczny aspekt posia-
dania akceleratora 3D. To widze, reszta jest kwestia szybkosci (czyli
zawsze moge uzyskac to samo na szybszej maszynie). No - moze prawie
zawsze... ;)))

> Oczywiscie jak ktos chce grac w Quake'a w 640x480, to raczej bym nie polecal
> ;-)
 640x480 to chyba i ja nie polecam... Ale czy trzeba ustawiac 320x200 ?
;)))

> Tez kupilem virga i mam go do dzis (moze ktos chce kupic ? Diamond Stealth3D
> 2000).
 Nie, dzieki, juz jednego ViRGE'a mam (w zasadzie tez juz moglbym go
sprzedac :)...
> Wyszlo pare natywnych gierek i po odpaleniu ich (na virgu !) stwierdzilem,
> ze swiat idzie
> w dobrym kierunku... Virga mam do teraz, bo na razie nie umiem sie zdecydowac,
> chociaz
> moim faworytem jest zdecydowanie V2x00 i nie zapowiada sie zeby w krotkim czasie
> mialo sie to zmienic (wiec chyba jednak zmienie tego wysluzonego virga).
 Czytales majowego cip'a ? W porownaniu, V2200 wypadal chyba gorzej od
RIV'y ?
Jedyna wada RIV'y byl (wg mnie) brak OpenGL. Ale teraz juz sa... Chociaz
podobno
RIV'a pokazuje kiepska jakosc akceleracji 3D... Ja chcialem kupic RIV'e
128, potem
napalilem sie na TNT. Ale skoro musialbym czekac na TNT, to rownie
dobrze moge
poczekac na Savage3D. Teraz nie wiem... Ktos wyzej (w grupie) napisal,
ze sa
driver'y z biblioteka OpenGL do ELSA Victory Erazor'a.
 Zastanawiam sie... Albo kupie ViRGE'a GX2 (malo kasy), albo Erazor'a
(ma wejscie
video !!!). A potem, moze znajdzie sie naiwny, ktory postawi flache za
ViRGE'a
lub RIV'e 128... ;)

 (P)ozdrawiam...
                              M.