Re: "Sprzedawac Voodoo 2" czyli Savage3D !!!

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Thu 14 May 1998 - 11:28:57 MET DST

Czesc !!!

Krzysztof Goworek wrote:
> Nie wiem czemu wszyscy sie czepiaja virga jako dopalacza 3d.
> Zwykly virge mimo tego, ze wiekszosc uwaza go za deakcelerator,
> dawal mozliwosc grania w 16 bitach koloru przy tym samej wydajnosci co
> soft (zalezy jeszcze na jakim procesorze, pisze o p100) w 8 bitach.
 Ja bawilem sie Descent'em II na (uwaga) 5x86/133. Roznica w jakosci
jest kolosalna !!! Juz wyzej (w grupie) napisalem, ze wrazenia wzrokowe,
przy wersji nieakcelerowanej (jak sie zobaczy ta akcelerowana) sa bardzo
nieprzyjemne (jak oni "toto" sprzedali bez akceleracji !!! :-).
 ViRGE - jak -na-te-pieniadze- proponuje najwiecej...
Podobno caly "czad" z ViRGE'm wynikl z tego, ze pierwszy API (S3d
Toolkit)
mial bardzo duzo bledow. Poza tym podobno S3d jest bardzo "nieprzyjazny"
dla programisty. Poszedl smrod, akurat 3Dfx wypuscil Voodoo Graphics i
wszyscy "przelaczyli" sie na glide'a.
 Pisalo, ze do Savage3D'a jest juz nowe API, o wiele bardziej
"przyjazny" dla
programisty.
 _I_o_to_chodzi_!!!_ :)

> Problem w tym, ze kolejne wersje nie dawaly znaczacej poprawy wydajnosci,
 Dokladnie, zmiany dotyczyly interface'u do RAM'u i jakichs
kosmetycznych
zmian w texture-engine...
> a na rynku pojawialo sie coraz wiecej nowych rozwiazan (przy tym znacznie
> szybszych) i s3 zostalo daleko w tyle...
 Taaa, a S3 pracowalo nad Savage3D... Tylko czemu tak dlugo ??? Moze
byly problemy ze stworzeniem scalaka, ktory szybko robilby rendering w
true color ? Moze jeszcze nie mieli technologii 0.25mikrona ?
 W kazdym badz razie, Savage3D _zaistnieje_ na rynk na pewno !!!
> Nie wiem, czy ktos sobie przypomina czasy serii 868/968 - to byly scalaki!
 Yeap, na wydziale mam takie cos... Coz, Trio64V+ jednak jest lepszy od
868. A z 968 nie mialem kontaktu...
 Czy ktos ma ViRGE/VX ? Ciekaw jestem, jak wypada w porownaniu z DX czy
GX...

 Pozdrawiam...
                                          M.
Mariusz Jaworski