Re: COM3 i COM4

Autor: Piotr Wajszle (wajszle_at_medinet.com.pl)
Data: Wed 13 May 1998 - 23:07:40 MET DST

Czesc!!!

Dziwi mnie troche ten problem, poniewaz sam korzystam z 4 COM'ow pod Windows
95 OSR2 i nie mialem podobnych klopotow. Instalujac typowa, czyli
historyczna karte Multi I/O zablokowalem najpierw kotroler FDD i HDD.
Nastepnie ustawilem zworkami porty 3E8 dla COM3 i 2E8 dla COM4. Potem
zainstalowalem karte w komputerze. Po starcie komputera BIOS rozpoznal dwa
nowe COM'y. W Windows 95 wybralem Moj komputer->Panel sterowania->Dodaj nowy
sprzet->Porty (COM &LPT) i zainstalowalem kolejno dwa porty komunikacyjne.
Nie restartujac komputera ustalilem ich zasoby 3E8/IRQ4 oraz 2E8/IRQ3 i
dopiero potem uruchomilem podobnie Windows. System oczywiscie twierdzi, ze
COM1 wykorzystuje to samo przerwanie co COM3, itd, ale jest to normalne
zjawisko. Najwazniejsze, ze wszystkie porty pracuja poprawnie.

Piotr

<01bd7e81$cbba3120$99fb74c3_at_lootwock.waw.ids.edu.pl>...