Modemy nie dogaduja sie

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Wed 13 May 1998 - 00:42:54 MET DST

Bartosz Dutkiewicz wrote:

 BD> Mam problem z Zyxel'em Elite 2864 (28.8), mianowicie nie potrafi dodzwonic
 BD> sie do Zoltrixa (33.6, chipset Sierra) ani do Zoom'a v34i (22.8), chociaz
 BD> do innego egzemplarza tegoz samego Zoom'a wdzwanial sie bez
 BD> problemu. Probowalem juz duzo rzeczy zmieniac w modemach po obu stronach,
 BD> bez rezultatu. Generalnie wyglada to tak, ze po wygenerowaniu przez modem
 BD> "serwer" pisku moj Zyxel... cisza (od czasu tylko takie charakterystyczne
 BD> dla niego krotkie piik). Bez problemu np. wdzwaniam sie do TePsy.

Być może modemy po przeciwnej stronie nie lubią protokołów ZyX16k8 i ZyX19k2 -
tak się zachowują niektóre modemy z V.FC... W takim wypadku należy wyłączyć w
ZyXELu te protokoły - odpowiadają za to 2 bity w rejstrze S43.
W ZyXELu U-1496E wystarczyło:
ATS43.0=1S43.1=1
i sprawa załatwiona. Spradź w FM, czy w Elite jest to ten sam rejestr!

 BD> Czy jest mozliwe bezkonfiltowe zainstalowanie dwoch modemow OBOK
 BD> zlacz COM1 i COM2 ??? Udalo mi sie to ale tylko dla jednego (IRQ 5)

Możesz próbować jeszcze na IRQ2, o ile nie jest już zajęte...

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl