rozlaczanie - zakonczenie?

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Tue 12 May 1998 - 11:17:36 MET DST

Kochani ludkowie. Mam do Was prośbę. Ja rozumiem, że może wkurzać to, że ktoś
znalazł poważną niedoróbę w modemach i się tym zabawił. Ale nie zsyłajcie gromów
na żartownisiów i skierujcie uwagę na _modemy_, które dają się ogłupić (czytaj:
nie zachowują normy 'czasu ochronnego' dla sekwencji escape, czyli 3x '+' -
norma według Hayesa - 1 sekunda AFAIR).
Moim skromnym zdaniem skandalem jest nie to, że ktoś w tak _banalny_ sposób
narobił Wam kłopotu, tylko to, że providerzy nie zastosowali najprostszego z
możliwych zabezpieczeń - zmianę kodu escape. I wcale nie dotyczy to tylko
T(ego)PSA...
Co do T(ego)PSA - jak znam życie, to okólnikiem zostanie zarządzona zmiana kodu
escape na inny (oczywiście jednolity w skali kraju), informacja o tym
przecieknie i dalej ktoś się będzie bawił...
I tutaj drobna podpowiedź - nie wiem jak w innych modemach, ale w ZyXELach
można wyłączyć sekwencję escape poprzez przypisanie znaku kodu powyżej 127. Np.
ATS2=255. Resestry S1-S11 należą do podstawowego zestawu rejestrów i ich
znaczenie jest identyczne we wszystkich modemach z zestawem komend mniej lub
bardziej zgodnych z Hayesem.
Przy tej okazji moja skleroza przypomniała mi o jednym 'drobiazgu' - coś mi
świta, że Hayes zastrzegł sobię 'technologię' czasu ochronnego dla sekwencji
escape i nie można jej stosować bez naruszania praw Hayesa. Nie jestem pewien,
ale chyba o to była afera z ZyXELem, gdzie właśnie Hayes twierdził, że nastąpiło
powielenie ich 'technologii'. Dzięki dla Gotfryda S. za skierowanie sklerozy na
odpowiednią ścieżkę ;-)

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl