Opcje BIOSu "CHIPSET FEATURES SETUP" ???

Autor: Konrad Kaminski ( HADEK ) (hadek_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 04 May 1998 - 16:23:14 MET DST

Mam trudności w optymalizacji ustawień w w/w
sekcji biosu.
Mam też nadzieje że się czegoś dowiem.
Moja pamięć to 2x32MB/DIMM/SDRAM/10ns
Choć jestem grzebalcem komputerowym od jakichś 3-4
lat to jakoś nigdy nie przykładałem uwagi do tych
opcji, a ostatnio słyszę że mają dość duże
znaczenie dla wydajności comp..
Więc proszę o dość dokładne ale w miarę
łopatologiczne wyjaśnienie poniższych opcji.
Chciałbym wiedzieć co poszczególne te opcje robią
i jak ich poprzestawiać by było jak najwydajniej
(przez niektórych określane jako "agresywne
ustawienie pamięci)
Posprzeczajcie się troszkę drodzy grupowicze to
będziemy lepiej zorientowani, co dobre a co złe.
No to jazda.!!!.

1. Czy dla w/w pamięci mają jakieś zanczenie opcje
zawarte w części "Auto Configuration".
                 Są to :
Auto Configuration : (Enabled)(Disabled)
DRAM Timing : (60)(70ns)
DRAM Leadoff Timing :
(11/7/4)(10/6/4)(11/7/3)(10/6/3)
DRAM Read Burst (EDO/FP) :
(x444/x444)(x333/x444)(x222/x333)
DRAM Write Burst Timing : (x444)(x333)(x222)
Fast EDO Lead Off : (Enabled)(Disabled)
Refresh RAS# Assertion : (5Clks)(4Clks)
                 Oczywiście jeżeli jednak te opcje
mają jakikolwiek wpływ na szybkość pracy pamięci
SDRAM/DIMM to chciałbym wiedzieć co każda z nich
oznacza i jak lepiej czy np.x4 czy np.x2 bo czasem
jest odwrotnie, że lepiej 2 a nie 4.

Dobra jedziemy dalej.
Te opcje NIE SĄ już z części AutoConf... . więc
chciałbym ich poznać dość dokładnie.

Fast RAS To CAS Delay : (3)(2)
DRAM Page Idle Timer : (8Clks)(6)(4)(2Clks)
DRAM Enhanced Paging : (Enabled)(Disabled)
Fast MA to RAS# Delay : (2Clks)(1Clks)
SDRAM(CAS lat/RAS-to-CAS) : (3/3)(2/2)
SDRAM Speculative Read : (Enabled)(Disabled)
System BIOS Cacheable : (Enabled)(Disabled)
Video BIOS Cacheable : (Enabled)(Disabled)
8Bit I/O Recovery Time :
(NA)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)
16Bit I/O Recovery Time : (NA)(1)(2)(3)(4)
Memory Hole At 15M-16M : (Enabled)(Disabled)
PCI 2.1 Compatible : (Enabled)(Disabled)

Ufff........
To wszystko przynajmniej w moim BIOSie.
Z góry dziękuję.
A , moja płyta to AbitTX5 z najnowszym biosem z
site-u ABITa

P.S. (off-topic)
   Choć moja płyta niema żadnych termometrów ani
   nie jest ATX to natknołem się na bios na
stronie Abit-a do
   mojej płyty który miał sekcje "Temperature
   Menagment" co mnie strasznie zdziwiło.

Narazie dziękuję.
I czekam na zalew tego wątku.

hadek_at_friko2.onet.pl