Re: co to jest UNIX?

Autor: Mateusz Slaski (mateuszs_at_kompit.com.pl)
Data: Sun 10 May 1998 - 22:11:16 MET DST

Dariusz K. Ladziak wrote:

> Nieprawda... Unix nie mial zadnego udzialu w powstawaniu Linuxa - lud
> takie objawy podobienstwa okresla jako "zapatrzenie sie"...
> W koncu wszystkie wymienione systemy powstaly w oparciu o kod Unixa -
> czyli faktycznie tata... A jeden Linux pisany byl praktycznie od zera,
> bez wykorzystaniu kodu Unixa - wiec jaki tata, ktos sie najwyzej
> zapatrzyl...

A pierwszym co sie zapatrzyl byl Linus Torvalds, jak sama nazwa
wskazuje: Linux = Linus + UNIX

To ze byl pisany od zera to wiem, ale ... Ale olbrzymia ilosc
rozwiazan zwiazanych z ksztaltem systemu czy rozwiazania takie jak
system plikow wywodza sie z UNIX'a owszem moga byc pisane od nowa
ale opieraja sie na tych samych zalozeniach i podobnej ideii. Z
reszta w ksiazkach poswieconym systemom UNIX'owym wymieniany jest
Linux, a z tego co zdazylem wyczytac w ksiazce "UNIX -
Administracja systemu" pani AEleen Frisch to Linux jest normalnym
systemem UNIX. Przeciez standart POSIX wdrazany w Linuxie jest
standartem systemow UNIX'owych [jak sie myle to prosze o
sprostowanie]. Owszem jadro, demony i inne oprogramowanie
systemowe zostaly napisane od zera z pominieciem kodu UNIX'a [na
ile pominieto oryginalny kod to nie wiem], ale nie zmienia faktu
ze UNIX to "tata" Linuxa jak nie "biologiczny" ;) to przynajmniej
"chrzestny" ;)) albo ze to "ojczym, co go wychowal od malego" ;)))

To by bylo na tyle, od razu uprzedzam ze nie jestem ani UNIX'owcem
ani Linuxowcem - cos sie powoli ucze ale z braku czasu siedze
jeszcze w samej teorii - niestety :((

Pozdrawiam !!!

--
<<->>      Mateusz Slaski      <<->>