Elpina VX-pro

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Sat 09 May 1998 - 18:18:54 MET DST

diabelnie potrzebny mi opis zworek na tej płycie. chodzi o to, że
kumpel dostał taką płytę z hurtowni zapiminając przy tym odebrać opisu
zworek do niej. wcześniej czy później opis na pewno będzie, ale musimy
ją skonfigurować jak najszybciej.

załatwiłem dwie instrukcje do płyty elpina VX-pro i jedną do TX-pro.
okazuje się, że płyta, którą my mamy do zrobienia różni się
rozmieszczeniem zworek od tych z instrukcji. niestety nie udało mi się
zdobyć odpowiedniej instrucji. chodzi mi konkretnie o opis zworek
odpowiedzialnych za mnożnik i napięcie na procesor (jednonapięciowy).

otóż w instrucjach od VX-pro (innych modeli) zworka odpowiedzialna za
napięcie miała kilka możliwych ustawień:
A B C D bez zworki
3.5 3.2 2.9 2.8 2.5

na płycie jednak zworka odpowiedzialna za napięcie miała jedno
dodatkowe możliwe ustawienie:
A B C D E
nie wiedziałem dokładnie co to może znaczyć nie wkładałem proca w
obawie, że może się spalić. w instrucji od TX-pro ta zworka właśnie
miała oznaczenie od A do E przy czym:
A B C D E bez zworek
3.5 3.3 3.2 2.9 2.8 2.5

proca trzeba było ustawić na 3.3 więc ustawiłem zworkę na B (choć opis
był od płyty ElpinaTX-pro a nie VX. być może producenci pomieszali coś
w konfiguracji tych zworek i mogłem puścić 3.5). mogę tylko
przypuszczać że ustawiłem dobrze napięcie na proca.

drugi problem to ustawienie mnożnika. tutaj kompletnie nie widziałem
żadnego podobieństwa w posiadanych instrukcjach. zworka była
całkowicie w innym miejscu (jak się później okazało) i miała
całkowicie inne ustawienia od tych w instrukcji. po wielu próbach
udało nam się wreszcie ustawić mnożnik na 2x.

płyta którą męczyliśmy to płyta Eplina VXpro 2xISA, 4XPCI złącza Dimm
2X ustawione od strony slotów PCI. 4X ps/2. zworka odpowiedzialna za
napięcie była umieszczona na brzegu płyty obok Socket7. obok niej
zworka od mnożnika, po drugiej stronie Socketu były zworki do
przełączania na Dual/Single Voltage.
tutaj prośba. jeżeli ktoś z was posiada taką płytę to proszę się ze
mną skontaktować na priva. sprawa jest pilna. najbardziej jestem
niepewny odnośnie ustawienia zworek od napięcia, choć wydaje mi się,
że powinny mieć one takie same możliwe ustawienia jak na płycie TXpro.

ps. proc popracował jakąś godzinę. nie zauważyłem, żeby mocno się
grzał. temperatura ~~40-50 stopni.

                     pozdrowionka...
                              Tałajczyk Piotr
                              email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl