Re: Co to jest Cookies ???!

Autor: Grzegorz Sterniczuk (grzegorz_at_WEBMEDIA.PL)
Data: Sat 09 May 1998 - 00:50:53 MET DST

On Wed, 06 May 1998 22:40:30 GMT, phenomen_at_kki.net.pl (Phenomen) wrote:
>Cookies sa potrzebne roznym skryptom znajdujacym sie na stronach
>wuwuwu ,np zegarek,lub datomierz... odczytuja twoj zegar systemowy i
>umieszczaja go w postaci grafiki na stronie.. :)

Ale pleciesz, serwer może odczytać _tylko_ to co sam wcześniej zapisał, np.
zapisał se odwiedziłeś tą i tą stronę 8 maja po czym jeżeli odwiedzisz ją 9
maja to serwer może sobie odczytać poprzednie cookie (o ile nie jest już
expired).

>Oczywiscie nie wiem jakie jeszcze zastosowania moga miec...

Mase, choćby bannermania korzysta z mechanizmu cookies.

>Ponoc istnieja strony.. ktore przy odpowiednim sofcie na twoim
>kompie,potrafia Ci niezle nabroic(czytaj np. zamazac strukture
>katalogow).

Kolejna bzdura, serwer/strona może odczytać tylko _własne_ cookies lub takie
które nie zawieraja path (dlatego właśnie wszyscy to ustawiają) i nic poza
tym !!!

> Jest taki program chyba "Cookie" ale nie jestem pewien :)
>ktory analizuje kukisy i najczesciej pyta cie o to czy przyjac czy
>nie, bo sam nie wie co to moze byc ;p... slowem,najlepiej rezygnuj z
>cookies ,bo nie sa one raczej potrzebne.

Według mnie można mieć spokojnie włączone i nic ci się nie może stać, np.
http://sonik.net/ w swoim rankingu stron zapisuje sobie w cookie czy
głosowałeś już danego dnia i nie pozwala ci głosować powtórnie (no chyba, że
wyłączysz cookies).

PS. Followup-To: pl.comp.www

--
Grzegorz Sterniczuk grzegorz_at_satan.pl.eu.org