Re: Jaka drukarka?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 06 May 1998 - 00:55:02 MET DST

yacoob_at_ic.com.pl (Jakub Chmielewski) writes:

> Jaka drukarke laserowa(!)/atrament. wybrac aby spelniala nastepujace
> kryteria:
>
> 1) ma byc stosunkowo niedroga (do ok.1600 zl)
> 2) ma byc bardzo tania w eksploatacji , (srednio ok. 500+ stron/miesiac)
> sugerowany
> "tryb ekonomiczny",
> 2a) musi miec "dluga zywotnosc" - im dluzej bez wymiany bebna lub innej
> drogiej czesci, naprawy itd. tym lepiej ;)
> 3) nie musi miec wysrubowanych parametrow (ok 600dpi, 4+stron/min),
> oczywiscie druk czarno-bialy,

Hmm... Czyli to ma byc taka biurowa drukarka?

W zasadzie to wszystko zalezy od przewidywanego okresu ekspoatacji,
czy ilosci kopii, jakie ma ona wydrukowac. 500 stron/miesiac to nie jest
jeszcze specjalnie duzo, ale w ciagu kilku lat plujka moze okazac sie
drozsza od przyzwoitego lasera (ktory jednak jest drozszy przy zakupie).

Uzywam plujki HP 600 (nie jest juz produkowana, ale druk b&w robi tak samo,
jak nowsze HP6xx), poza tym, ze raz na 1xxx stron trzeba zmienic pojemnik
z tuszem (glowice) - ktory kosztuje ze 120 zl (mniej-wiecej), no i czasem
(raz na pare pojemnikow) trzeba wytrzec dol uchwytu pojemnika z kurzu, to
nic z nia nie robie. No i ja uzywam szybkiego (=oszczednego) trybu, 300dpi
- w 600x600 dpi tuszu starczy na krocej.

Tylko nie kupuj jakiejs najtanszej laserowki - nie mowie nawet o drukarkach
GDI, ale np. o takiej OKI cos tam 400e (LED) - one sa po prostu dobre
do zabawy, i raczej do niczego wiecej.

--
Krzysztof Halasa