Re: openGL & Virge

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Wed 06 May 1998 - 16:59:39 MET DST

Zdrowko !

 Mariusz Grzeca wrote:
> ogl na vigre'u ? rotfl !
 Nie przesadzaj !!! S3 ma w tym roku wypuscic OpenGL na rodzine ViRGE'a.
Poza tym GX2 ma ok. 20Mpix/sec - co oznacza "tylko" ok. 2x wolniej niz
Voodoo Graphics (45Mpixel/sec).
> chcesz miec ogl, to kup sobie karte ktora to
> obsluguje.
 Przeciez to biblioteka API a nie karta. NIe ma akceleratora, ktory
"obsluguje" OpenGL. Wiele z nich ma OpenGL32.dll, ktory tlumaczy
wywolania OpenGL'a na "native API" akceleratora (na glide dla Voodoo).
O ile mi wiadomo nie ma kosci, dla ktorej "native API" byloby OpenGL.
Dla VIDIA RIVA 128 takim API jest DirectX (czyli Direct3D) ale OpenGL ?
> byl kiedys mini port ogl dla virge'a, ale chodzil wlasciwie
> tylko z glquake1, paskudnie wygladal i chodzil ~3fps, albo jeszcze
> wolniej.
 Yeap, sprawdzilem. W pliku Hexen'a 2 trzeba bylo zmienic wywolanie
jednej z funkcji OpenGL'a (brakujacej w tej bibliotece) na wywolanie
funkcji podobnej (chociaz z nazwy :-). Zadzialalo.
 A co do wydajnosci ? _Tak_ chodzil mi okolo 2fps... Tylko chcialbym
zwrocic uwage, ze odpalilem to na AMD5x86/133MHz z ViRGE'm standard
(nawet nie DX). NA MMX233MHz + GX2(SGRAM) spodziewam sie osiagnac
okolo 20fps... (tylko nie pisac, ze naiwny - bo ktos juz to sprawdzil,
tyle, ze z PII).
 Wszystkim zainteresowanym polecam http://s3.dimension3d.com - strona
poswiecona akceleratorom 3D (czytaj ViRGE) firmy S3. Jest tam rowniez
link ftp, gdzie mozna sciagnac zrodla MESY - zrodla darmowego OpenGL
do kompilacji dla roznych kosci. W przypadku G'95 i ViRGE'a potrzebny
jest jeszcze Visual C++ 5.0.
 Mese skompilowalem. Coz... Na ViRGE'u standard (z w/wymienionym PC
i H2 chodzi ok.... 1 klatki na 10 sekund !!! ;)
 Ciagle jednak powstrzymuje sie od krytyki Mesy do czasu, kiedy
sprawdze ja na GX2 + MMX233MHz. Moze, moze bedzie chodzic ok. ?

 Pozdrawiam...
                                M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl