Re: Cyrix=problem

Autor: Bartek Nagorny (bnagorny_at_kk.kalisz.pl)
Data: Wed 06 May 1998 - 16:11:00 MET DST

On 6 May 1998 11:50:45 +0200, zklos_at_lucent.com (Zbigniew Klos) wrote:

>Pewnie czytales wypowiedz tego goscia ze Stratusa w Chipie.

Nie obrazaj mnie :) Czytam, ale sie nie sugeruje ani nie podpieram
wiadomosciami tam zawartymi...

>FPU jest wolny ale w takim np. 6x86-PR200+ i tak jest szybszy niz np. w P-100.

Szybszy ? Tu bym polemizowal. IMO conajwyzej taki sam...

>AMD wymienialo sie z Intel'em patentami i wiedzialo o tych instrukcjach.

Tez nie bardzo. Pierwsze revisiony K6 mialy buga "ulatwiajacego"
wywalanie linuxa /i ponoc windozy/ przy wiecej niz 32mb ram.
Sporo tez mialo problem z "AudioPCI DOS legacy drivers", dopiero w
nowych stepping'ach to poprawiono.
Ale i tak uwazam, ze w porownaniu z AMD Cx dal gleboko ciala...
Przynajmniej w M1 - taki /pr166+/ niestety mialem z pol roku...

>W Cyrix'ie tez. Skonstruowali 6x86 bez dostepu do poufnych danych Intel'a (AMD
>mialo do nich dostep dzieki umowom o wzajemnej wymianie patentow).

To ciekawi mnie jak jest z C6. Niewiele tego na swiecie sie, ale nie
slyszalem o jakichkolwiek klopotach z kompatybilnoscia. Oni z
Intelkiem nie mieli zupelnie _nic_ wspolnego...

>Juz kupilem P-233MMX. Dzisiaj bede sie tym bawic i zobaczymy...

I jakie wrazenia ? :)

--
Bartek
bnagorny_at_kk.kalisz.pl