Re: Symulacja drukarki

Autor: Jarek Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Tue 05 May 1998 - 00:12:50 MET DST

Mon, 04 May 1998 20:04:50 GMT, "ZeziK" <zezik_at_kki.net.pl> napisał(-a):

>Sprawa jest chyba prosta. Kabel to mozna zrobic taki jakby przedluzacz pin 1
>w 1, 2 w 2, itd. A na komputerze odbiorczym (symulowanej drukarce) odpalic
Błąd.
Pierwszy "z brzegu" pin, numer 1 (STROBE), jest wyjściem! A wiadomo, że dwóch wyjść
lepiej nie łączyć.
Z elektroniki dwója.

Rozwiązanie. Powinno wystarczyć coś takiego:
1. Przełączyć komputer odbierający w tryb wejścia (port musi być EPP lub ECP)
2. Połączyć dane (piny 2..9) "wysyłającego" z danymi "odbierającego".
3. Jakieś dwa wyjścia (np. STROBE i AUTO) "odbierającego" podłączyć do BUSY i ACK
"wysyłającego".
4. Wyjście STROBE "nadającego" połączyć z ACK "odbierającego".
5. Na wszystkie wejścia "nadającego" oprócz BUSY i ACK podać sygnały _gotowości_
(różne polaryzacje, trzeba sprawdzić w opisie portu).
Co się dzieje, gdy zaczyna się drukowanie?
1. Komputer "nadający" sprawdza stan linii BUSY. Jeśli jest zero - wystawia dane i na
chwilę generuje sygnał STROBE.
2. Naszym zadaniem jest wykryć impuls na STROBE z "nadającego" i wystawić mu w
odpowiedzi BUSY. Gdy już odczytamy dane z portu generujemy impuls na wejściu
"nadającego" ACK i ustawiamy nieaktywny sygnał BUSY.
3. Możemy BUSY "przytrzymać" trochę dłużej, jeśli musimy np. zachować odebrany znak.
W końcu drukarka to nie karabin :-) "nadający" poczeka.
4. Czekamy na kolejny STROBE...

Uwaga: prawdopodobnie ACK można pominąć i "symulator" dołączony tylko do D1..D8,
STROBE i BUSY powinien działać doskonale.

Powyższe uwagi zostały napisane na podstawie doświadczenia, choc niestety nie wiem,
jak to wszystko będzie się miało do obecnej rzeczywistości: W95, porty EPP/ECP,
nowoczesne drukarki np. GDI.

-
Jarek Andrzejewski
* nie odpowiadam na anonimowe listy prywatne *