Re: Jaka płyta do P2 ?

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Fri 01 May 1998 - 15:54:46 MET DST

Dnia Fri, 01 May 1998 06:07:48 GMT, lbajon_at_sgh.waw.pl (Łukasz
Bajoński) napisał:

>Ile kosztuje ?
Jest taki człowiek, który się reklamuje na pl.ogloszenia.sprzedam, ma
stronę bodajże na www.cryogen.com/cennikpc, AFAIR ten Abit jest za 699
brutto, a G100 za 399. Ale 1) on jest z Łodzi i 2) pewnie tak naprawdę
to on tego jeszcze nie ma.

O ile masz dostęp do znajomego z firmą, rozsądnym wyjściem będzie
kupno bezpośrednio u dystrybutora. Sprawdź na początek firmy takie jak
TCH, Eltrade...

>To ma być komputer do pracy a do tego V2 za bardzo chyba się nie
>przyda ?
no cóż :)

>To G100 jest już gdzieś do kupienia ?
Jak wyżej - nie wiem, nie handluję sprzętem. Trzeba szukać... na
zachodzie jest już od dawna (no, tak z miesiąc)...

>Chodzi o lepsze do grafiki 2D i 3D, ale akurat nie gier.
>No nie, ten komputer raczej nie będzie służył do quake'a ;)
Jeżeli do profesjonalnych zastosowań, to w tej chwili rzeczywiście
pozostaje tylko Permedia2 i Riva; przy czym Permedia2 jest _AFAIK_
minimalnie lepsza/szybsza w 2D, za to wolniejsza w 3D. Według tego, co
pisze Tom (ostatni artykuł '3D cards: April98'), dla 99% userów
różnice szybkości nowych kart w 2D nie będą miały już żadnego
znaczenia. No bo na początku jest np. Matrox G200 z wynikiem 26.9,
potem Millenium2 i Permedia2 26.6, potem Riva 26.3... (liczby mogą
troszeczkę się różnić, bo nie mam tego artykułu offline, więc to jest
z pamięci).

JA bym kupił Rivę.

>To jest akurat ostatnia rzecz na której by mi zależało ...
To w takim razie - nie wiem. "Najgłośniejsze" są chyba: Elsa Erazor i
STB Velocoty128. A TV in - czemu nie? Podłączasz tuner i masz
telewizję w kompie :)

>Słyszałem że rzadko które AGP wytrzymuje ...
taktowanie AGP jest w nowych płytach asynchronicznie, czyli jak sobie
postawisz 100MHZ bus, to dasz dzielnik /3 i już jest AGP na "bazie"
33MHz.

>Łukasz Bajoński lukasz_at_grafinet.com.pl

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/