Re: Czy warto wymienic TEAC 32 atapi na 32 scsi ?????

Autor: EP (evap_at_accesshub.net)
Data: Fri 01 May 1998 - 02:53:27 MET DST

On Thu, 30 Apr 1998 13:30:02 -0500, Marcin Hryc
<hryc_at_intra.mp.pw.edu.pl> wrote:

>Mam pytanie jaka jest roznica w pracy pomiedzy TEAC scsi a atapi ????
>Czy warto wymienic a jesli tak to dlaczego ?????????
>Czy bedzie prwidlowo chodzil z kontrolerem NCR810 pez biosu ?????
>
>No i oczywiscie czy jest sens takiej wymiany w sumie trzeba znaczna ilosc
>kasy doplacic :(((((((

Czesc!!!
Dodam i ja swoje 3 grosze
Z wlasnego doswiadczenia wiem ze jest to nieoplacale i nie wspolmierne
do kosztow jakie musisz poniesc w zwiazku z zamiana na bus typu SCSI
Dam ci przyklad o HDD
SCSI to trnsfer rate rzedu 40MBs a Atapi 33MBs(Ultara DMA)
Czas dostepu (seek time) na SCASI wynosi mniej wiecej 11-12
ms(milisek) a w wypadku UltraDMA 8-10 czyli wyraznie lepszy
To co zyskuje SCASI na szybkosci przesylania traci (i to duzo) w
przypadku dostepu do danej sciezki czy cylindra
Roznica 33 a 40 Mega bajtow po wewnetrznym busie jest znikoma i nie
zaowazalna dla przecietnego uzytkownika.
SCASI jest ok tylko w przypadku Duzych serwerow gdzie istnieje
prawziwy multitasking i nalezy obsluzyc wiecej maszyn.
W wypadku win95 TO nie ma sensu bo koszty sa BARDZO NIE WSPOLMIERNE do
korzysci(zero)

Nie zamieniaj a kase wyloz na cos innego
Pozdrowka
ale czas dostepu na SCASI (seek time) jest duzo gorszy bo