Re: VooDoo2 !!!

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Fri 24 Apr 1998 - 15:09:31 MET DST

Jacek Piskozub wrote:

> To ja sie przyznam doVoodoo2.

OK, ale nie ja (Zbyszek Klos) sie pytalem o V2. Odpowiadalem na pytania innej
osoby o V2.

> [...]
> poprawia program az zaczne mu dzialac na tym co ma). Inne gry (glownie Electronic
> Arts) staraja sie wykryc konkretne karty i jesli nie wykryja niczegoznanego
> odmawiaja instalacji (tez jawny blad programstow). Gry uzywajace najwczesniejsze
> wersje GLIDE czyli glownie te najstarsze, ktorych dema byly z Monsterem 3D nie beda
> dzialac - nie ma takich planow. Inne "stare" gry jak TombRaider 1 wymagaja batcha z
> komendami, ktory powie grze jakie parametry ma karta 3D. Czasami potrzebna jest
> nowsza wersja patcha, z ta z ktora gra wyszla V2 nie pojdzie.

Zgadzam siw 100%.

> Brzmi to strasznie ale dotyczy mniej niz 10% gier wspomadanych przez Voodoo Graphics
> (niestety najczesciej tych z Glide, nie DirectX). Jesli chcesz wiedziec co chodzi
> zobacz np. "Section 3" w http://www.op3dfx.com/hardware/voodoo2/v2faq.html (dokladny
> opis z kategoriami i wytlumaczeniem dlaczego nie dziala) albo
> http://www.3dfx.com/products/products/gstatus.html (wymaga przegladarki z Java ale
> jest chyba najbardziej aktualny).

> Mylisz sie. Na V2 jest nowa biblioteka glide2x.dll o numerze 2.50

Nie myle sie bo mowilem, ze nie wiem. A czy ta biblioteka jest tylko do V2 ? Bo
jesli nie, to znaczy, ze nadal jest jedna biblioteka dla wszystkich. Na
www.3dfx.com jest Glide 2.43 dla VooDoo Graphics i VooDoo Rush (jedna i ta
sama). Ja uzywam 2.45.

> To chyba te same, ktore nie pojda na V2 z definicji.

Mozliwe.

> Niektore gry instalowaly swoj wlasny egzemplarz glide2x.dll w swoim atalogu. Nalezy
> wywalic bez wahania. Najnowszy driver do V2 "Gold version" na nawet make utility do
> szukana (i kasowania) takich bibliotek.

To bardzo dobrze, ze jest cos takiego.

> Popatrz pod wymienione wyzej adresy. No dobrze, popatrzylem za Ciebie. Nie ma
> problemow z Voodoo2.

> Dziala i to jak! Zarowno Q1 jak i Q2. Rozdzielczosc 800x600 i lepsze usrednianie
> tekstur "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" daje efekt piekny. I to (mowie teraz o GLQuake,
> czyli Q1, przy wspomnianej rozdzielczosci) przy ponad 60fps na Pentium 233MMX.
>
> --
> Jacek Piskozub
> mailto:piskozub_at_iopan.gda.pl
> http://www.iopan.gda.pl/~piskozub

Pozdrowienia,

Zbyszek

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |