Re: wywlaszczanie w intelach, : 16 bitowosc win95

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Fri 24 Apr 1998 - 01:09:12 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> wrote:

>Podaj przykład, bo ja się jeszcze nie spotkałem z takim namieszaniem.

zainstaluj pod NieTe kilka starych aplikacji. np. word6, excel5,
do tego kilka rzeczy przeznaczonych dla win3. sprobuj naraz ich uzywac :)
jak ci sie NT nie zakleszczy, to zobaczysz conajmniej niebieski ekran.

>Mechanizmy pamięci wirtualnej wprowadzone od 386 przewyższają znacznie
>deskryptory wprowadzone już w 286 (a może i 186?). Nie widzę powodu
>dla którego trzebaby się ich trzymać - znacznie łatwiej jest przyznać
>procesom fragment pamięci read-only zawierający odwołania do funkcji
>systemowych.

nie o to chodzi. mi chodzi o deskryptory jako identyfikatory
wspolnych obszarow pamieci. to klasyka programowania na unixy.
wcale nie przecze ze ochrona pamieci i pamiec wirtualna w 386 jest
zrobiona znacznie lepiej, i przede wszystkim inaczej.
ale to jest kwestia techniczna, zwiazana z procesorem.
tu chodzi o windowsy, ktore naprawde w jakis przedziwny sposob
definiuja obszary wspolne, co owocuje tzw. efektami ubocznymi,
i powstawaniem trudnych w diagnozowaniu bledow.

>Wątek odwieszający - o tym już pisałem. Nie jest to genialny
>wynalazek, ale przynajmniej system nie pada tak jak Warp...

program odwieszajacy. kolejka sie zablokuje, to wywoluje program
i zabijam inny program, ktory nie odbiera komunikatu. wtedy komunikat
dla programu jest kasowany, i desktop znowu rusza (lub po 15sek).
bez smiesznych bluescreenow.

>Pewnie nie korzystają wcale z kolejki, tylko po prostu stworzyły
>osobny wątek, pobrały kontekst okna i po nim rysują. Do zrobienia
>nawet w aplikacji Win32 po sztucznym zatkaniu jej kolejki komunikatów.

tak. tylko ze w przypadku zatkania procesora przez jedna aplikacje
w windows, wszystko staje deba. a w os/2 chodzi.

>Niekoniecznie. Wątki nie muszą wcale korzystać z kolejki. Sytuacja
>byłaby bardzo podobna do tej, jaka jest w OS/2.

do tej w os/2, przy istnieniu szeregowej kolejki. mimo tak duzego
bledu projektowego (niestety), chodzi to znacznie sprawniej, niz
wielokrotne kolejki w windows.

>Z wielu naraz. Swapuje mi zazwyczaj nieznacznie (w tej chwili
>zajętość swapa 36MB na 150MB), ale czasami dochodzę do swapowania
>100MB (np. w czasie obrabiania Wordem dokumentu 90MB) i wtedy
>większa pamięć przydałaby się zdecydowanie :)

to zrob sobie program, ktory w petli bedzie przydzielal sobie
np. 10kb, i spowrotem oddawal. tylko korzystaj bezposrednio
z funkcji systemowych windows, by biblioteki (prawdopodobnie C)
nie zamaskowaly efektu przydzielania/zwalniania pamieci przed windowsem.
mimo ze pamiec jest zwalniana, zdziwisz sie ze ci swap strasznie urosnie.

>OK, ale z mojego punktu widzenia "end-user" ważna jest wydajność
>systemu, a nie mechanizmy za tym stojące - oczywiście do momentu,
>kiedy te mechanizmy nie są jeszcze chore jak w w95.

:) z praktyki, nie zauwazylem by X byl wizualnie wolniejszy od winAPI,
nawet przy pracy przez siec. a to dla end usera jest wazne.
przy pingu na poziomie 10ms, uzywalem autocad'a .
serwer to jakis HP z serii 300, xserver (robil jako xterminal),
to P133 z karta et6000 lub s3 vision868 (efekty zblizone).
to wszystko na linux.

>Jeśli Linux ma być w normalnej obsłudze odpowiednio szybki dopiero
>po instalacji komercyjnego softu, to czy nie taniej w końcu postawić
>NT? :)

niestety nie taniej :)))) poza tym mozesz sobie kupic komercyjna
dystrybucje RedHat, z komercyjnymi pakietami (m.innymi metroX).
instaluje sie w zasadzie jak windowsy :) klepiesz po okejach i z glowy.

>BTW postawiłem już tego Linuxa i nawet całkiem całkiem system,
>tylko ta wydajność GUI dość nieciekawa (aplikacje uruchamiają się
>jakby z opóźnieniem, a grafika dość niemrawa). Za to w samej
>konsoli robi wrażenie.

jaka masz karte grafiki ? jaka wersje linuxa ? moze to wszystko jest
za stare. moze wybrales nieodpowiednia wersje x servera.
ale zdalny dostep w grafince robi wrazenie no nie ?
pakiet remote GUI dla NT jest zauwazalnie wolniejszy.
widzialem na wlasne oczy gdyby kto pytal.