Re: Moc pobierana przez komputer

Autor: Grzegorz Gajewski (gajos_at_bobo.ds5.agh.edu.pl)
Data: Thu 23 Apr 1998 - 12:57:59 MET DST

>Moze ktos zna troche dokladniejsze dane? Kiedys napatoczyl mi sie
>jakis program (byc moze to bylo cos z serii WinCheckit???), ktory
>gdzies tam mial rozpiske ze 1MB RAM to zuzywa 2-4 W mocy, karta
>grafiki to tyle itd... Sam w domu mam zasilacz 200 W i zaczyna mnie
>nurtowac pytanie czy czasem nie zblizam sie do tej wartosci. Moze
>komus przypomni sie co to mogl byc za program. Byc moze te dane sa
juz
>zupelnie nie adekwatne do wspolczesnosci (bo niby czemu zwylka VGA ma
>zuzywac tyle zamo co akcelerator 220 MHz), wiec moze ma ktos jakies
> [...]

podłącz watomierz przed kompem i sprawa załatwiona
(trzeba go mieć - wiem :)
próbowałem mierzyć prąd multimetrem i obliczyłem, że całość
(w tym monitor 14") pobiera ok. 100W, w stanie uśpienia ok. 30W
to było rok temu, teraz mogło trochę wzrosnąć (więcej RAMu, lepszy
procek)
ale czy taki pomiar daje prawdziwe wyniki?
           GaYos
 gajos_at_bobo.ds5.agh.edu.pl