Re: Port podczerwieni (iRDA) - pytanie

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Tue 21 Apr 1998 - 14:28:44 MET DST

Marcin Szymański wrote:

> Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem notebook'a wyposażonego
> w port podczerwieni (zgłaszany przez system jako 'generic iRDA).
> Czy może ktoś wie o jakimś oprogramowaniu sterującym tym portem?
> Czy np. można go wykożystac do sterowania typowymi domowymi
> odbiornikami iR (video, tv, sprzet grajacy)?
> Szukałem długo po sieci i nic na ten temat nie znalazłem.
> (może kiepsko szukałem??)
> Marcin Szymański

Mozesz za pomoca tego polaczyc sie bezprzewodowo z drukarka lub z innym
komputerem w to wyposazonym w celu drukowania lub przesylania danych.
Innych zastosowan nie znam. Telewizorem (i tym podobnymi) sie tym nie da
sterowac. Chodziazby ze wzledu na wielosc standardow komunikacji pilot/telewizor
(czy tez cos tam). Co producent to inny standard. A standardy IrDa sa dwa (HPSIR
i ASKIR) i oparte o RS-232 chyba (w kazdym razie w stacjonarnych pecetach, port
IRDA jest czescia COM2 tj. IRDA jest trybem pracy COM2).

Zbyszek Klos