Re: Modem Zoltrix FM-VSP336I

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Tue 21 Apr 1998 - 08:56:04 MET DST

Nomad wrote:

> Mam taki problem.
> Po zainstalowaniu tego modemu, za każdym włączeniem komputera
> (tuż po wykazie dysków) pojawia mi się napis "Conflict I/O Ports: 2F8.
> F1 continue." Więc naciskam F1 aby kontynuować i ładuję Windę95.
> Oczywiście modem nie działa. Nigdzie w Windzie nie znalazłem choćby słówka
> że coś jest nie tak. Menadżer urządzeń pokazuje że modem istnieje. Także
> żaden program diagnostyczny nic nie wykazuje aby coś było nie w porządku.
> Wyczaiłem że po usunięciu portu COM2 i zainstalowaniu go od nowa (ale bez
> [...]

Wynika z tego, ze port szeregowy na modemie dziala jako COM2 i jednoczesnie
aktywny jest port COM2 na plycie glownej (tak przynajmniej wyglada).
Mozesz zrobic:
1. zablokowac w BIOS'ie port COM2 (zrob go na Disabled). Wtedy modem bedzie
dzialal ale port szeregowy 2 na plycie glownej nie bedzie uzywalny (jesli
niczego do niego nie podlaczasz to nie jest to problem).
2. Przestaw modem tak aby uzywal COM4 zamiast COM2. Nie znam tego modemu. Jesli
jest PnP to nie wiem jak to zrobic. A jak nie jest, to jakimis jumperami na
modemie powinno sie to dac zrobic. Wtedy w Windows powinny pojawic sie trzy
porty: COM1, 2 i 4.

Zbyszek Klos