Re: Null-modem dlugosc kabla

Autor: MJ (mjasien_at_friko2.onet.pl)
Data: Mon 13 Apr 1998 - 13:59:09 MET DST

Bojar <pibojar_at_priv.onet.pl> wrote in article
<01bd658e$bc93b4c0$LocalHost_at_default>...
> Czy moglby mnie ktos oswiecic jaki moze byc
> najdluzszy link
> Potrzebuje polaczyc komputery stojace ok 8 m od siebie
> i boje sie ze beda bledy przy transmisji
> Czy ktos juz probowal tak dlugi kabel?
>

> --
> Pozdrawiam
>
> Bojar <pribojar_at_priv.onet.pl>

hehe, 8m powiadasz ?
tiaa, no cóż, ja mam z kumplem z 8 piętra (sam mieszkam na 10) polaczenie
RS'em o długości 50 (!) metrów nie ekranowanego miedzianego kabla
telefonicznego . (w tym samym kablu mamy jeszcze przewody lokalnego
połączenia telefonicznego...)
Fakt że, to nie jest pełny null-modem, a tylko
skrócona wersja (3 przewody: Rx,Tx,GND)
Transmisja wlecze sie jak cholera, ale np. w dooma się da grać
i od czasu do czasu coś skopiować linkiem pod nortonem (pod warunkiem
że to coś małego, bo jak raz chciałem skopiować 16 MB to trwało to z 2h...

a co do błedów przy transmisjii to prawie wszystkie są automatycznie
korygowane (jeśli się nie zgadza crc , to pakiet jest ponownie wysyłany)

mj
mjasien_at_friko2.onet.pl