BIOS-jak zmienic ustawienia gdy...

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Sun 12 Apr 1998 - 19:30:25 MET DST

chmiel_at_ibmer.waw.pl wrote:

[...]

> [...]
 c> Masz racje, nie kazdy glupi, ale widzisz roznice
 c> pomiedzy "pisaniem" programu pod FoxPro i np.:
 c> w Pascalu czy TBasicu?

???? Ile napisałeś programów w FoxPro? Bo ja swoje żródła liczę w MB...

 c> I nawet sa "lepsze narzedzia" jak piszesz :-(((

Lepsze do czego?

 c> Wszystko mozna spieprzyc wiec i mozna napisac
 c> tak program zeby dzialal glupio (zeby nie bylo
 c> ze zmyslam to mam pare takich programow w sieci
 c> a konkretnie 3) i np.: linia TMPFILES=C:\TEMP\
 c> w config.fp powoduje, ze tymczasowe pliki tworzone
 c> sa w c:\ a nie w c:\temp\, ktory to oczywiscie

Już pisałem o wymaganiu wiedzy i doświadczenia: TPMFILES wskazuje na _dysk_ a
nie na katalog. Na dokładkę wcale pliki nie muszą lądować w katalogu głównym, a
lądują w _aktualnym_ na danym dysku. Pod Szklarnią mogą Ci nawet wylądować na
pulpicie.

 c> istnieje i na dodatek zawiera ow config.fp ...

Wystarczy poczytać helpa FoxPro:

=== Cut ===
 Special CONFIG.FP Items

Item Values Default
ÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄ

[...]

EDITWORK <dir> Startup directory

[...]

OVERLAY <dir> FoxPro
   [OVERWRITE] directory

PROGWORK <dir> Startup directory

[...]

SORTWORK <dir> Startup directory

[...]

TMPFILES <drive:> Startup directory

[...]

TMPFILES
Sets the drive in which the EDITWORK, SORTWORK and PROGWORK files will be
stored if they have not been specified otherwise with any of the other options.
This can be useful for optimizing performance in a multi-user environment.

The EDITWORK, OVERLAY, PROGWORK, SORTWORK and TMPFILES special configuration
items let you specify where temporary work files and frequently accessed FoxPro
files will be placed. Careful placement of these files can improve FoxPro's
performance, particularly on a network.

If possible these files should be placed on the fastest drive available. On
networks the fastest drive is usually a workstation's local drive. Be sure to
provide ample disk space for the temporary work files as some can grow quite
large.
=== Cut ===

 c> W jednym musze Ci przyznac racje: query spod Fox'a
 c> puszczone na bazie (bez duzych transferow) bardziej
 c> zapycha siec niz query spod Clipper'a. Wystarczy
 c> na 2 komputerach puscic cos takiego i juz lampka
 c> kolizji niezle przyswieca.

A niby o czym ma to świadczyć? Bo jakoś _szybszego_ SQLa działającego w klasie
DOSowych programów xBase nie widziałem.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl