Re: Falowanie obrazu

Autor: Lukasz 'DentarG' Jozwinski from Lublin (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Sat 11 Apr 1998 - 15:26:07 MET DST

On Mon, 6 Apr 1998 18:22:12 +0200, "Majcy" <majcy01_at_friko.onet.pl>
wrote:

>Mam monitor Daewoo 15'' i k.graficzną S3 Trio 64V+. W wyższych trybach
>odświeżania obraz na ekranie ma tendencję do falowania (linie proste
>wyglądają jak podkreślenia błędów ort. w wordzie97) - 800x600 86Hz, 1024x768
>75Hz i 70Hz.
>Czy to wina monitora, czy karty ? Może jakiś sprzęt zakłóca pracę monitora?
>Przy karcie z procesorem Tsenga nie miałem takich problemów, ale to było
>dawno.
>Czy ktoś potrafi wyjaśnić to zjawisko ?
>
>Pozdrowienia
>Majcy

Mój kolega też ma monitor Deawoo 15" i grafikę Virge 2MB, czyli
podobnie i u niego jest to samo. Trudno powiedzieć dokładnie co jest
winne, ale raczej monitor, bo bralem sobie jego karte i obraz był
lepszy niż na moim starym Tsengu ET4000 ...
Kolega oddał sprzet do sklepu (kupowal cały komplet) i po kilku dniach
oglądania w sklepie powiedzieli, że wszystko jest ok ...
Ale po 2 godzinach używania komputera, efekt wystąpił ponownie i nie
chciał już zniknąć .... Koleś zadzwonił do sklepu, ale mu powiedzieli,
że ma na pewno w pobliżu jakieś pole magnetycze ... np. głośniki ...
Akurat gość ma wieżę w pokoju i uwieżył ... z tym że najbliższy
głośnik jest ponad 70 cm od monitora, a więc nie powinini go zakłócać
.. Nie wiem do końca bo jak gość słucha muzyki z CD w wieży i używa
komputera to mu faluje tylko w trybach tekstowych, a jak z wieży leci
dzwięk komputera to faluje w każdym trybie ... więc może jakiś wpływ
jest, bo jak przeniosł sprzęt do innego pokoju to też mu falowało, ale
w tekstowych ....
W sklepie poradzili mu kupienie małych głośniczków do komputera (czyli
zysk dla sklepu zamiast wymiana monitora) i nie puszczania dzwięki
przez wieżę ...
Falowanie zauważyłem podczas konfiguracji komputera czyli na drugi
dzień po kupieniu ... co kolega zglośił do sklepu, więc powinni
wymienić monitor ....
Ja w tym wypadku wymieniłbym monitor, bo widziałem wiele monitorów
przy których stały głośniki (np. u mojego kumpla wisi kolumna 120 W
0.7 m nad monitorem i wszystko jest ok .... więc wymieniłbym monitor
.. bo co to za monitor co potrzebuje "sterylnego" powietrza do w miarę
zadowalającej pracy ... sam osobiście mam Deawoo 14", ale piętnastki
tej firmy na pewno nie kupię .......
Testowaliśmy u kolegi wszystkie możliwe ustawienia rozdzielczości i
częstotliwości odświeżania i w każdej falowanie występowało, choć z
różnym natężeniem ...
Ostatnio podobno obraz faluje koledze nawet jak wieża jest wylączona,
co świadczy o tym, że nie miała ona żadnego wpływu .... po prostu
monitor jest do d....

DentarG

--
       e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Lublin
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/