Re: Jak poznac PIO3 lub PIO4?

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Fri 10 Apr 1998 - 09:13:27 MET DST

Harry wrote:

> Czesc.
> Najsmieszniejsze w moim pytanku jest to, ze
> sam niedawno odpisywalem komus o
> mozliwosci spowalniania dysku chadzacego
> na PIO4 przez CDROM chodzacy na PIO3.
> (jesli oba na jednym kanale to oba w PIO3)
> Ale ja nie otym.
> Chodzi mi o to jak poznac, czy moj dysk
> (seagate medalist pro 2,5 G) dziala w PIO 4
> czy w PIO3? O ile sie nie myle jest to kwestia
> nie tylko tego, czy dysk jest szybki, ale jak
> sie komunikuje z plyta. Dodam wiec pytanie:
> Czy plyta (zappa; chyba chipset FX czy cosik
> takiego) moze sie "dogadywac" z dyskiem
> [...]

U mnie komputer (TX) sam to wyswietla w ramce konfiugracji systemu...
Nie wiem czy FX (czyli wlasciwie kontroler PIIX) pozwala na PIO-4, mysle, ze
raczej tak.
Jesli dysk obsluguje PIO-4 (a robi to na pewno - martwilbym sie o to gdyby to
byla dajmy na to 850-tka) to PIO-4 bedzie dzialac.

Zbyszek Klos