Re: czy warto kupowac diamod'a fire gl 1000 pro???

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Tue 07 Apr 1998 - 13:20:34 MET DST

Agnieszka Ziemnicka napisał(a) w wiadomoœci: ...
>ma on 8mb ram, na zlaczu agp. Czy ktos ma jakies dowswiadczenia z ta
>karta???? czy ktos moze mi polecic inna karte ii podobnych parametrach.

Zalezy do czego chcesz te karte wykorzystywac. Jezeli masz na mysli Windows
NT, programy typu 3D Studio MAX, to raczej tak.

Jezeli interesuja Cie gry 3D pod W95, to jest to dosc przecietna karta,
chociaz ma pewne zalety, np tryby wysokiej rozdzielczosci.

Jezeli korzystasz z systemow typu OS/2, Linux czy grafika VESA pod DOS, to
trzeba szukac czegos innego.

Co do 8MB RAM, to jest to wykorzystywane do pracy w 3D, nie mozna uzyskac w
trybie TrueColor wiecej niz 1280x1024. Wydaje mi sie takze, ze AGP nie jest
w pelni wykorzystywane przez chip tej karty, czyli roznica miedzy AGP a PCI
jest nieznaczna.

Co do innych podobnych, to praktycznie mozna rozwazac wszystkie karty na
chipie Permedia 2, np Leadtek L2300, Elsa Winner 2000/Ofice (z wejsciem i
wyjsciem video) i kilka innych, liste mozesz znalezc pod www.3dlabs.com .
Roznice miedzy tymi kartami sa niewielkie i zwykle mozna do nich
zainstalowac drivery 3dlabs.

Jezeli chodzi o inne karty o cechach, ktore podalas, to mozna wymienic kilka
chipow, np: Matrox, Rendition Verite, Intel 740 ewentualnie jeszcze inne w
zaleznosci do czego chcesz to uzywac. Bez tej informacji trudno cos polecac.

Pozdrowienia
Andrzej Popowski
(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address )