Do GURU KOMPUTEROWYCH

Autor: Highlander (moa_dip_at_friko3.onet.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 00:36:56 MET DST

Witam wszystkich

Piszę pracę dyplomową związaną z komuterem i mam pewne wątpliwości. Czy ktoś
mógłby mi wyjaśnić kilka rzeczy:
1.Co oznaczają tryby pracy cache'u:write back, write through, linear burst?
2.Co oznaczają litery A, B, H, R itd. na procesorze K5 (nie jestem pewny czy
nie numer serii)?
3. Co to znaczy "direct-mapped" (external cache)?
4. Czym jest "pipelining" w cache'u?
5. Na czym polega symetryczne i asymetryczne adresowanie DRAM?
6. Co to są pamięci RAM "single-denisity" i "double-denisity" i czym się
7óżnią(które są lepsze i dlaczego)?
8. Co oznacza w odniesieniu do RAM określemie np. "2MB depth(x32 or 36)"?
9. Czy sterownik FDD znajduje się w jednej obudowie ze stacją tak jak to
jest z dyskami twardymi?
10. Spotkałem się tylko z mostkami (bridge) PCI/ISA. Nie wiem czy dobrze mi
się wydaje, że w płytach głównych, w których są gniazda ISA i PCI w ogóle
jest magistrala ISA, czy za pośrednictwem mostka karty ISA komunikują się z
np. CPU czy RAM?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Z góry dziękuję.

Pozdrowienia - Highlander
e-mail to: moa_dip_at_friko3.onet.pl
                  harkonen_at_friko3.onet.pl