win95, cache, 64 mb RAM

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Mon 30 Mar 1998 - 20:37:38 MET DST

Krzysztof Pralat wrote:

 KP> Chyba troche mylisz pojecia; cache to programowy bufor odwolan do

Nie pomylił pojęć.

 KP> dysku wydzielony z czesci pamieci operacyjnej. Tak wiec, zarzut ze
 KP> Win95 "wszystko keszuje" jest raczej nie na miejscu.

Jest jak najbardziej na miejscu. Przekonałem się o tym, gdy mając 32 MB RAM
kopiowałem duże pliki na ZIP Drive. Szklarnia potrafiła zaalokować na cache 28
MB, wyswapować 30 MB i zanim skończyła kopiować pliki mijało kilkadzisiąt minut
(zamiast kilku).
Po ograniczeniu cache (MaxFileCache w sekcji [vcache] system.ini) do 4 MB
sytuacja uległa znacznej poprawie - system nie swapował się jak głupi i nie
szalał po dysku, wydajność też znacznie wzrosła.

 KP> Z tresci Twojego mejla sadze, ze chodzi raczej o plik wymiany (swap
 KP> file).

Jedno z drugim jest ściśle związane - jeśli większość pamięci zostanie
zaalokowana na cache, to Szklarnia _musi_ wypchnąć na dysk co się da.

 KP> I tu mam dla Ciebie przykra wiadomosc: nawet przy 128MB ramu (tak mam
 KP> u siebie) swap jest potrzebny do sprawnego dzialania niektorych
 KP> programow.

Ciekawostka - ostatnio bawiłem się w edycję bitmap b/w (1bpp) 300 dpi formatu
A0 - jakoś wcale za bardzo się nie swapowało. Też 128 MB RAMy, ale tylko 8 MB na
cache...

 KP> BTW nie pamietam dokladnie, ale albo GLHexen2, albo GLQuake2 wymaga 80MB
 KP> swapa.

To jest chore.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)