Re: Dlaczego w pentium II jest 36 bitowa szyna adresowa?

Autor: Igor Robert Osipiuk (igoro_at_polbox.com)
Data: Mon 30 Mar 1998 - 09:25:43 MET DST

Krzysztof Pawleta napisał(a) w wiadomości:
<351EBB65.3942_at_zeus.polsl.gliwice.pl>...

>--
>Ja mam na zwykłym pentium magistralę 36bit (między pamięcią, a HX).
>Układy HX (pewno wyższe też) mają coś takiego, jak kontrola
parzystości
>(wszystkie komputery niższe: XT, AT i 386 też miały kontrolę
>parzystości).
>Kontrola parzystości polega na dodaniu do każdych 8 bitow danych 1
bitu
>parzystości
>(stąd 4 razy po 8 bitów i 4 bity parzystości).

Do tego służy magistrala _danych_ a nie _adresowa_.
Nie wiem o którą chodziło pytającemu, a z długości magistrali
adresowej wynika ilość pamięci jaką procesor może fizycznie
zaadresować (logicznie może dużo więcej).

Igor Robert Osipiuk
e-mail igoro_at_polbox.com