Re: Gravis to historia.

Autor: Grzegorz Szysz`lo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 29 Mar 1998 - 22:08:19 MET DST

"Sebastian Stolarski" <sebastol_at_friko2.onet.pl> wrote:

>P.S. Teraz sobie slucham plikow midi i moge tylko powspominac jak to przed
>laty istniala firma Gravis produkujaca najlepsze karty dzwiekowe, dbajaca o
>klienta i ktora umozliwila nam zabawe z muzyka na komputerze z czyms
>lepszym od syntezy FM. Teraz pewnie zaczna pisac wielbiciele Creative SB,
>teksty w stylu: "Gravis to syf", "tylko SB" itp. Moga sobie darowac te
>uwagi,
>ja na razie 'pomecze' sie z tym Gravis'em.
>Sorki za moje rozczulenia, ale teraz juz zrozumialem, ze Gravis i karty
>dzwiekowe to przeszlosc i legenda.

> [...]

gravis przegral, bo z uporem maniaka nie chcial napisac driverow
pod starsze wersje karty pod winbluzgi95 i pochodne.
przez to sprzedaz nawet nowych gravis pnp nie bardzo szla.
nie ma sie co dziwic, marketingowcy z gravisa to ofiary losu,
i rynkowi kalecy. wyciagajac bledne wnioski z zachowania rynku,
gravis przestal produkowac karty dzwiekowe.

z praktyki, gravis napisal beta drivery pod wingroze95.
nawet da sie je zmusic do wspolpracy z directZ (blah) ale ja nie wiem jak.
drivery do gravisa sa tez dla os/2 i dla linux.

ps: jak chcesz sie dowiedziec jak zmusic gravisa do pracy pod syf95,
    spytaj na grupie news:pl.comp.os.win95 . tam wiedza.
    analogicznie pod os2 i linux. (os2, ja wiem)