Re: Sound na PCI

Autor: Adam Nowak (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 27 Mar 1998 - 23:49:36 MET

fachman wrote:

>nie zgadzam sie ESS MAESTRO jest lepsza od ensoniqua w nowej wersji
>driverow obsluguje 4mb wavetable co daje o wiele lepsza jakosc dzwieku ale
>problem w tym ze nie kazdy umie to wlaczyc i stad te narzekania na
>brzmienie.

OK. Nie mialem nowych sterownikow - nie bede sie na ten temat
wypowiadal.
Ale:

- nie masz pojecia na temat tego co robilem wiec nie wypowiadaj sie
prrosze na ten temat.
- 2 MB probki brzmialy zalosnie - w porownaniu z 8MB probkami
Ensonique'a brzmialy podwojnie zalosnie. Po 4 latach posiadania
Gravis'a (najpirw Max'a a pozniej PNP) jest to cos czego nie bylem w
stanie zniesc.
- reverb i chorus byl rowniez niespecjalny

>Ensonique ma 18bitowe przetwornik maestro 20-bitowy

I co z tego? Tego typu dane nadaja sie do statystyk a nie do
rzeczywistego wykorzystania. Jakosc dzwieku Ens. moim i moich znajomych
_subiektywnym_ zdaniem jest lepsza. Jesli odpowiada Ci ESS to juz twoja
sprawa - nie bede Cie przekonywal

>Ensonique nie ma przedwzmacniacza do basow i sopranow a maestro ma

To bardzo ciekawe - mozesz mi wytlumaczyc czemu moj ma?

>ensonique nie ma prawdziwego surroundu w przeciwienstwie do maestro ktory
>oferuje pelne 3d dzieki mozliwosci podlaczenia 6 glosnikow (2 przod 2 tyl i
>subwoofer) - ale znowu na jacku jest tylko przod i pewnie niewielu sie
>domysla ze reszta jest wyprowadzona na plytce

Jak umiem liczyc to 2 + 2 +1 = 5 a nie 6. A co do Ens. to grubo sie
mylisz - zwlaszcza ze on _MA_ wyjscie na 2 zestawy kolumn. A jego
surround jest IMHO duzo lepszy - przynajmniej brzmieniowo

>Enosnique oferuje 3d poprzez programowa jej emulacje na procesorze MMX w
>przeciwienstwie do maestro ktory radzi sobie z tym sprzetowo.

Jasne - ten uklad 3d ktory jest na mojej karcie to pewnie ma tylko
zajmowac miejsce

>Nie jestem czlowiekiem ktory nie widzi bledow bowiem maestro ma jeden ale
>dla niektorych moze to byc blad powazny Winamp -program do odtwarzania MP3
>nie dziala zbyt dobrze, nie chodzi tutaj o jakosc muzyki ale o to ze dzwiek
>sie kaszani w polowie piosenki bardzo czesto a to sprawia ze nie da sie
>sluchac :(

Wystarczy baczniej przeczytac instrukcje - "w wypadku wlaczenia reverb i
chorus dzwiek moze byc znieksztalcony". Po ich wylaczeniu winamp dzialal
bez problemu. Ale korzysc z czegos czego nie mozna wykozystac ....

>No to tyle a nastepnym razem ludzi mowiacych niepochlebne slowa o nowych
>produktach uprasza sie o poszperanie w ustawieniach konfiguracyjnych azeby
>potem nie swiecic niewiedza, oczywiscie w pelni sie zgadzam ze znalezienie
>tych opcji nie jest latwe ale wtedy jezeli mowimy o wadach to o wadach
>przyjaznosci dla uzytkownika.

RTFM a pozniej pouczaj innych. Nie wiem czy wogole miales Ens. - mysle
ze tylko o nim czytales. Na nastepny raz lepiej sprawdz obie karty w
dzialaniu - moze sie okazac ze materialy reklamowe nie zawsze mowia
prawde

>Pozdrowienia

Pozdrowienia

Vindex

P.S. Obciazenie procesora przy obu kartach (wlaczone wszystkie efekty)
bylo _identyczne_ - testowane przy mid'ach, wave'ach i mp3.