Re: Sound na PCI

Autor: fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 27 Mar 1998 - 20:57:26 MET

> O ile pamiec mnie nie myli to jest to karta na ESS Maestro (AGOGO).
> Karta jest w miare przyzwoita ale nie jest to nic rewelacyjnego (np.
> praca w DOS'ie jest bardzo przecietna). Bardzo kiepskie sa tez brzmienia
> midi :( Jesli koniecznie chcesz kupowac karte na PCI to radze sie raczej
> zastanowic nad Ensoniq'iem (np. Tango 32 PCI). Moim subiektywnym zdaniem
> ta karta jest lepsza pod kazdym wzgledem: lepsze efekty, jakosc dzwieku,
> efekty 3d i o niebo lepsze probki

nie zgadzam sie ESS MAESTRO jest lepsza od ensoniqua w nowej wersji
driverow obsluguje 4mb wavetable co daje o wiele lepsza jakosc dzwieku ale
problem w tym ze nie kazdy umie to wlaczyc i stad te narzekania na
brzmienie.
Ensonique ma 18bitowe przetwornik maestro 20-bitowy
Ensonique nie ma przedwzmacniacza do basow i sopranow a maestro ma
ensonique nie ma prawdziwego surroundu w przeciwienstwie do maestro ktory
oferuje pelne 3d dzieki mozliwosci podlaczenia 6 glosnikow (2 przod 2 tyl i
subwoofer) - ale znowu na jacku jest tylko przod i pewnie niewielu sie
domysla ze reszta jest wyprowadzona na plytce
Enosnique oferuje 3d poprzez programowa jej emulacje na procesorze MMX w
przeciwienstwie do maestro ktory radzi sobie z tym sprzetowo.
Nie jestem czlowiekiem ktory nie widzi bledow bowiem maestro ma jeden ale
dla niektorych moze to byc blad powazny Winamp -program do odtwarzania MP3
nie dziala zbyt dobrze, nie chodzi tutaj o jakosc muzyki ale o to ze dzwiek
sie kaszani w polowie piosenki bardzo czesto a to sprawia ze nie da sie
sluchac :(

No to tyle a nastepnym razem ludzi mowiacych niepochlebne slowa o nowych
produktach uprasza sie o poszperanie w ustawieniach konfiguracyjnych azeby
potem nie swiecic niewiedza, oczywiscie w pelni sie zgadzam ze znalezienie
tych opcji nie jest latwe ale wtedy jezeli mowimy o wadach to o wadach
przyjaznosci dla uzytkownika.

Pozdrowienia