Re: Monitory 15''/17"

Autor: Bernard (bernard_at_NIEBOpriv.onet.pl)
Data: Fri 27 Mar 1998 - 18:55:15 MET

Dnia Thu, 19 Mar 1998 19:50:31 GMT, dobrov_at_friko.onet.pl (Arkadiusz
Dabrowski) pisal:

>Nie mam doświadczenia z najnowszymi sony (sf100, czy coś takiego), ale 15"

ja mam :) Sony CPD 200 GST , odzyskałem ok. 20 % biurka (dużo mniejsza
obudowa)

>(sfII) na której działam charakteryzuje się:
>-brakiem korekcji mory (a mory są wyraźne) - nokia 449 (czy coś koło) to ma,

200 GST ma korekcję

>-centymetrowymi duchami w prawo od każdego pixla - nokia tego nie ma,

w standard mode oczywiście również brak

>-gorszymi częstotliwościami odchylania,

68,4/85 MHz w 1024/768

>-sporą rozbieżnością kolorów - nokia też to ma.

sporych rozbieżności nie zauważyłem :), niesporych również nie

>Jeśli chodzi o 17" - nie pamiętam modelu, ale kosztował ok. 4000zł to
>możliwość regulacji zbieżności nic nie daje, bo nie można ustawić dobrze na
>całej powierzchni ekranu a poza tym zaraz samo się rozłazi.

nie sprawdzałem - nie było potrzeby

>Większych doświadczeń z 17" nie mam, bo z nim nie przacuję.
>
>Jeszcze jeden drobny argument: nokia ładniej wygląda.

rzecz gustu, nowy Sony jest naprawdę mały gabarytowo :)
Jedyna wada jaką zauważyłem to trudność w kasacji zniekształceń
poduszkowych. Upierdliwe oko zawsze znajdzie jakiś drobiazg, a może
nie mogę przestawić się z monitora sferoidalnego ;) - popracujemy
zobaczymy ;). Monitorek jest OK, trochę drogi (niepotrzebne bzdety
typu 1 głośnik ;)) - ale ma fantastyczną ostrość i możliwość pracy z
nieprawdodobnym kontrastem - nie muszę opuszczać rolet gdy słońce
przyświeci. Łezki nie lecą - po raz pierwszy od wielu lat
zrezygnowałem z filtra polaroidowskiego i tymczasem nie odczuwam
potrzeby jego instalacji (leży na półce - pamiątka po starym monitorze
:)

Pozdrowienia - Bernard

jeżeli chcesz do mnie napisać musisz usunąć
fragment NIEBO z mojego adresu.